Politieberichten Brabant Zuid-Oost

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Helmond 18-03-99

Politieberichten 17 maart 1999/
Helmond: Mishandeling

Dinsdagavond omstreeks 20.45 uur is een 45-jarige man uit Helmond op de Kromme Steenweg mishandeld. Terwijl hij daar liep werd hij van achteren benaderd. Plotseling voelde hij een harde trap in zijn rug, waardoor hij ten val kwam. Het slachtoffer voelde een stekende pijn in zijn rug. Een man die wegliep bedreigde de Helmonder kapot te zullen maken. Het slachtoffer moest zich onder doktersbehandeling stellen. De politie stelt een onderzoek in.

Helmond: Winkeldiefstal

Op woensdagmiddag omstreeks 13.35 uur is in een winkel aan de Veestraat een 18-jarige vrouw uit Helmond aangehouden. Even daarvoor had zij 'n paar sokken uit de winkel weggenomen. De vrouw kreeg een geldboete van f. 240,- opgelegd.

Helmond: Steunfraude

Door het bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een echtpaar uit Helmond. De fraude is gepleegd in de gemeente Helmond in de periode van 27 oktober 1994 tot en met 31 december 1995. De gemeentelijke sociale dienst is hierdoor voor een bedrag van f. 6.774,06 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

- Tegen een 31-jarige man uit Helmond is door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude. In de periode van 9 mei 1994 tot en met 3 juni 1994 is de fraude gepleegd in de gemeente Helmond. De gemeentelijke sociale dienst is hierdoor voor een bedrag van f 891,44 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

- Een echtpaar uit Helmond heeft steunfraude gepleegd in de gemeente Helmond in de periode van 12 september 1994 tot en met 7 oktober 1994 en van 10 september 1995 tot en met 5 oktober 1996. Door Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt. De gemeentelijke sociale dienst is hierdoor voor een bedrag van f. 2.568,22 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

- Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 63-jarige inwoner van de gemeente Helmond. Hij wordt ervan verdacht in de periode van 1 juni 1997 tot en met 31 juli 1998 onterecht een uitkering te hebben genoten van de Dienst Algemeen Welzijn te Helmond omdat hij in die periode een buitenlands pensioen had genoten en de Dienst Algemeen Welzijn hier niet van op de hoogte had gebracht. De gemeentelijke sociale dienst is hierdoor voor een bedrag van f. 20.702,95 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

Deurne: Steunfraude

- Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude door een 39-jarige man uit Deurne. Hij wordt verdacht in de periode van augustus 1996 onterecht een uitkering te hebben genoten van de afdeling Sociale Zorg te Deurne, omdat hij werkzaamheden voor een Uitzendbureau had verricht en de afdeling Sociale Zorg hier niet van op de hoogte had gebracht. De afdeling Sociale Zorg is hierdoor voor een bedrag van f. 750,14 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

- Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 24- jarige vrouw uit Nijmegen. Zij wordt verdacht in de periode van juli en augustus 1996 onterecht een uitkering te hebben genoten van de afdeling Sociale Zorg te Deurne, omdat zij werkzaamheden voor een Uitzendbureau had verricht en de afdeling Sociale Zorg hier niet van op de hoogte had gebracht. De afdeling Sociale Zorg is hierdoor voor en bedrag van f. 2.374,54 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

- Tegen een 40-jarige vrouw uit Deurne is door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond proces-verbaal, opgemaakt ter zake steunfraude. Zij wordt verdacht in de periode van januari t/m april 1996 onterecht een uitkering te hebben genoten van de afdeling Sociale Zorg te Deurne, omdat zij werkzaamheden voor een Uitzendbureau had verricht en de afdeling Sociale Zorg hier niet van op de hoogte had gebracht. De afdeling Sociale Zorg is hierdoor voor een bedrag van f. 1.363,08 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

- Proces-verbaal ter zake steunfraude is door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond opgemaakt tegen een 25-jarige vrouw uit Deurne. Zij wordt verdacht in de periode van februari 1996 onterecht een uitkering te hebben genoten van de afdeling Sociale Zorg te Deurne, omdat zij werkzaamheden voor een Vishandel had verricht en de afdeling Sociale Zorg daarvan niet op de hoogte had gebracht. De afdeling Sociale Zorg is hierdoor voor een bedrag van f. 1.224,43 benadeeld. Het. Bedrag zal worden teruggevorderd.

- Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 55-jarige man uit Deurne. Hij wordt verdacht in de periode van juni t/m november 1955 en van januari t/m mei 1996 onterecht een uitkering te hebben genoten van de afdeling Sociale Zorg te Deurne, omdat hij werkzaamheden voor een Transportbedrijf had verricht en de afdeling Sociale Zorg hier niet van op de hoogte had gebracht. De afdeling Sociale Zorg is hierdoor voor een bedrag van f. 4.010,51 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

- Door het Bureau Sociale Recherche regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 34-jarige man uit Deurne. Hij wordt verdacht in de periode van maart 1994 t/m augustus 1995 onterecht een uitkering te hebben genoten van de afdeling Sociale Zorg te Deurne, omdat hij werkzaamheden bij verschillende uitzendbureaus had verricht en de afdeling Sociale Zorg hier niet van op de hoogte had gebracht. De afdeling Sociale Zorg is hierdoor voor een bedrag van f. 8.960,15 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

Eindhoven: Snelheidscontrole

Op woensdagmorgen tussen 10.55 uur en 12.05 uur is er op de Vestdijk een snelheidscontrole gehouden. Van al de voertuigen die passeerden reden er 46 harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 83 km/uur.

Eindhoven: Diefstal auto

Tussen dinsdagavond 22.00 uur en woensdagmorgen 8.00 uur is er vanaf de Hondsruglaan een goudkleurige Mercedes Benz, type 230E met het kenteken TR-01-ZZ gestolen.