Nieuwe gasprijs voor tuinders

expostbus51

GASUNIE NV

VERBETERDE VERSIE: NIEUWE GASPRIJS VOOR TUINDERS

Het Productschap Tuinbouw, EnergieNed en de N.V. Nederlandse Gasunie hebben een principe-overeenkomst bereikt over de prijs van de levering van gas aan de tuinbouw.
Afgesproken is dat met ingang van 1 februari 1999 de prijs zal worden verhoogd met 1,5 cent per kubieke meter. Deze verhoging is gebaseerd op de marktwaarde van het gas en staat los van de prijsbewegingen van olie.
De prijsformule voor WKK voor de tuinbouw blijft tot en met 2001 onveranderd.

De nieuwe afspraak heeft een looptijd tot 31 december 2001.

Het akkoord geldt voor de circa 10 duizend glastuinders in ons land, die gezamenlijk circa 4,5 miljard kubieke meter gas per jaar verbruiken, waarvan ca. 1 miljard kubieke meter voor WKK.

Naast de prijs is eveneens afgesproken dat de organisaties in de loop van de komende jaren gaan bezien op welke wijze verder te gaan na 1 januari 2002. Vanaf deze datum is voorzien dat afnemers met een verbruik van 170.000 kubieke meter of meer, waaronder veel glastuinders, vrij zijn in het kiezen van de leverancier van gas.

Noot voor redacties