Politiepersberichten Groningen

Korps: Groningen, plaats: Divers 17-03-99

Persberichten districten Noord, Oost, Midden en West/ Woensdag 17 maart 1999

Ter Apel - Rijden tijdens ontzegging
Op de Heemker Akkerstraat in Ter Apel heeft de politie gistermorgen omstreeks 10.30 uur een 37-jarige man uit de gemeente Vlagtwedde aangehouden. De man reed in een auto terwijl hem de rijbevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen is ontzegd tot medio juni van dit jaar. Er is proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

Delfzijl - Bestuurders onder invloed
Een 54-jarige man uit Delfzijl is gisteravond omstreeks 22.00 uur door de politie aangehouden in de Koestraat in Delfzijl. De man reed in een auto en bleek bij een routinecontrole door de politie te veel alcohol te hebben gedronken. Bij de ademanalyse werd een promillage van 0.6 vastgesteld. Dat leverde de verdachte een boete op van 390 gulden en een rijverbod van een uur. Aan de Zeel in Delfzijl heeft de politie vannacht omstreeks 00.30 uur een 58-jarige man uit de gemeente Reiderland aangehouden. Ook hij bestuurde een auto terwijl hij onder invloed van alcohol verkeerde. Bij de verdachte werd een bloedalcoholgehalte van 1.3 promille gemeten. Ook bleek dat het rijbewijs van de verdachte ongeldig is verklaard. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Beide verdachten zijn na verhoor met een dagvaarding heengezonden.

Midwolda - Autodief aangehouden
De politie heeft vannacht omstreeks 03.30 uur op de Provincialeweg in Midwolda een 26-jarige man uit Groningen aangehouden. Die reed in een bestelauto die kort daarvoor was gestolen bij een bedrijf aan de Hoofdweg in Siddeburen. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau en daar ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Hoogezand - Dronken bestuurder botst
Aan de Sluiskade in Hoogezand heeft de politie gistermiddag rond 17.45 uur een 55-jarige man uit de gemeente Hoogezand-Sappemeer aangehouden. De man was met zijn auto tijdens het wegrijden vanaf een parkeerplaats tegen een geparkeerde auto gebotst. Bij onderzoek door de politie bleek dat de bestuurder onder invloed van alcohol verkeerde. Hij werd meegenomen naar het politiebureau waar bij de ademanalyse een alcoholpromillage van 1.8 werd gemeten. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor is hij heengezonden. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Wildervank en Muntendam - Snelheidscontroles
Gisterochtend en gistermiddag heeft de politie snelheidscontroles uitgevoerd op de Rijksweg N33 ter hoogte van Wildervanksterdallen en op de Tussenklappen oostzijde in Muntendam. Op de N33 - waar een maximumsnelheid geldt van 100 km per uur - werden 1587 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Daarvan reden er 6 te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 125 km per uur. In Muntendam werd de snelheid van 250 voertuigen gemeten. Daarvan reden er 5 sneller dan de toegestane maximumsnelheid van 80 km per uur. De hoogst gemeten snelheid was daar 97 km.

Leek - Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op het Vredewoldplantsoen in Leek is gistermiddag omstreeks 13.15 uur een 14-jarige meisje uit Leek gewond geraakt. Het kind reed op de fiets over het fietspad en werd aangereden door een 46-jarige automobilist uit Grootegast die vanaf de Oosterheerdstraat het Vredewoldplantsoen opreed en het meisje geen voorrang verleende. Door de botsing kwam het kind te vallen. Zij is met enkelletsel overgebracht naar het Martini Ziekenhuis in Groningen.

Nadere informatie via bureau Voorlichting, tel 050 599 5010