Winst Heijmans stijgt 19,3% naar 60,1 miljoen gulden

Rabobank Nederland

Heijmans boekt winst NLG 60,1 miljoen, +19,3%

Beursmedia/Betten, 18/3/1999

Heijmans heeft over 1998 de winst zien stijgen met 19,3% van NLG 50,4 miljoen naar NLG 60,1 miljoen. Per aandeel nam de winst toe van NLG 2,93 tot NLG 3,34, een stijging van 14,0%. Het aantal uitstaande aandelen steeg 2,7%. De omzet nam 19,9% toe van NLG 1.981 miljoen tot NLG 2.376 miljoen.

De autonome omzetgroei bedroeg volgens Heijmans 10%. 'Voor 1999 wordt een verdere groei van de omzet tot NLG 2,9 miljard en een stijging van het resultaat tot tenminste NLG 70 miljoen voorzien. De lange termijn doelstelling is naar boven bijgesteld tot een omzet van circa NLG 4 miljard in het jaat 2000 met een winstgevendheid van 3% van de omzet', aldus Heijmans.

Voor 1999 ziet het bedrijf een winst per aandeel-groei van tenminste 10%. De orderportefeuille per jaareinde 1998 bedroeg NLG 1.803 miljoen tegen NLG 1.741 miljoen een jaar eerder.