Raad van Bestuur VLSI vindt bod Philips niet goed genoeg

Rabobank Nederland

Raad van Bestuur VLSI vindt bod Philips niet goed genoeg

Beursmedia/Betten, 19/3/1999

De Raad van Bestuur van het Amerikaanse bedrijf VLSI vindt het bod van Philips niet goed genoeg. Dat heeft de onderneming donderdag bekendgemaakt.

'De Raad van Bestuur heeft unaniem bepaald dat het bod van Philips voor alle uitstaande aandelen van VLSI voor USD 17 per aandeel niet adequaat is en niet in het beste belang van haar aandeelhouders', aldus VLSI in een persverklaring. De Raad van Bestuur van de onderneming adviseert vervolgens haar aandeelhouders om het Philips-bod te verwerpen.

Daarnaast heeft de Raad van Bestuur unaniem besloten dat VLSI haar strategische alternatieven moet onderzoeken 'inclusief een fusie, verkoop of herkapitalisatie'. Volgens de Raad van Bestuur kunnen die alternatieven onderhandelingen inhouden met geinteresseerde partijen 'inclusief Philips'. 'In de context van die onderhandelingen verwacht de Raad van Bestuur van VLSI dat geinteresseerde partijen de sterke 'business potential' van VLSI zullen herkennen'.

'VLSI zal doorgaan met explorerende gesprekken met een aantal partijen met betrekking tot potentiele strategische alternatieven die beschikbaar zijn voor VLSI, en die gesprekken zullen volgens verwachting leiden tot onderhandelingen met e e n of meer potentiele partijen met betrekking tot een potentiele strategische transactie', aldus VLSI.