VersaTel Telecom gaat KPN lijn sneller maken voor MKB'ers

Datum nieuwsfeit: 19-03-1999
Vindplaats 2

Bijgaand persbericht van VersaTel n.a.v. een Opta uitspraak van vandaag.

P E R S B E R I C H T

VersaTel Telecom gaat KPN lijn sneller maken voor MKB'ers Elektronische snelweg nu echt bereikbaar voor kleine- en middelgrote bedrijven

Amsterdam, 19 maart 1999 -VersaTel Telecom International is zeer verheugd met de spelregels die de OPTA vandaag bekend heeft gemaakt over ontbundelde toegang. Na de uitspraak van vorige week laat OPTA opnieuw zien dat het succes van de liberalisering afhangt van toegang tot de klant. Marc van der Heijden, directeur juridische zaken van VersaTel Telecom: "VersaTel is geïnteresseerd in elke vorm van alternatieve toegang tot de klant. Wij kunnen met deze nieuwe spelregels van de Opta de bestaande koperdraadjes van KPN die bij bedrijven het pand inkomen met geavanceerde technologie sneller maken tot een volwaardige oprit naar ons eigen net. Je kunt het zien als het inruilen van een oude XT personal computer voor een pentium 3. Snelheid en capaciteit zijn hierbij de sleutelwoorden. VersaTel klanten krijgen op deze manier een snelle verbinding naar het internet en kunnen nieuwe ontwikkelingen makkelijk in huis halen. Vooral onze doelgroep, MKB'ers zullen hiervan kunnen profiteren." Van der Heijden kwalificeert de door de OPTA voorgestelde tariefstructuur als creatief. "Het in de komende vijf jaar oplopende tarief dat de KPN ons kan berekenen zal op termijn leiden tot een stimulans om zelf kabels aan te leggen en dat doen wij nu al."

VersaTel ziet ontbundelde toegang vooral als een belangrijke uitbreiding van een scala aan aansluitmogelijkheden op haar eigen netwerk dat momenteel wordt gebouwd. Per klant wordt bekeken wat het beste is; een directe eigen glasvezel, een straalverbinding, interconnectie via het KPN-net of het huren van een aansluitlijn (ontbundelde toegang).

Over VersaTel Telecom
VersaTel Telecom International N.V. is een leidende aanbieder op het gebied van telecommunicatieservices in de Benelux. Het doel van VersaTel is marktleider te worden van multimedia telecommunicatieservices voor middelgrote en kleinere bedrijven in Nederland, België en Luxemburg. VersaTel bouwt momenteel een eigen supersnel glasvezelnetwerk van 2500 kilometer waarmee 29 steden in de Benelux met elkaar worden verbonden.

Met dit eigen netwerk kan VersaTel de middelgrote en kleinere bedrijven breedbandige multimedia- en telecomservices bieden op hetzelfde niveau dat tot nu toe alleen voor grote bedrijven weggelegd is. VersaTel is in oktober
1995 opgericht en heeft momenteel ruim 7.000 zakelijke klanten en ruim 350 medewerkers.

///
Noot voor de redactie,