Quote Personal Finance kiest YourNews voor nieuwsvoorziening

Datum nieuwsfeit: 19-03-1999

Quote Personal Finance kiest YourNews voor online nieuwsvoorziening

Rotterdam, 19 maart 1999 --- Vandaag heeft Quote Personal Finance (www.qpf.nl) haar website gelanceerd. Voor real-time nieuws - gerelateerd aan persoonlijke financiën - maakt Quote gebruik van WebNews, een dienst van YourNews bv. YourNews voorziet de website van Quote Personal Finance van het meest actuele nieuws op dit gebied. Bezoekers van de website kunnen bovendien gebruik maken van de gratis QPF E-mail service, waarmee zij het dagelijkse nieuws ook nog eens per e-mail kunnen ontvangen.

"Als kwartaalblad kunnen we goed op achtergronden ingaan, maar missen we nog wel eens de actualiteit," stelt Pieter Kort, hoofdredacteur van QPF. "Via de QPF website bieden we onze lezers ook een dagelijkse dosis financieel nieuws aan. We zien www.qpf.nl dan ook niet als iets dat we 'erbij' doen, maar als integraal onderdeel van de bladformule. Het WebNews is een uitstekend middel om onze lezers elke dag te informeren, zonder concessies te doen aan de QPF-'look and feel'."

WebNews is een dienst voor organisaties die het Internet als een kans zien om doelgroepen aan zich te binden. Met WebNews krijgen zij de beschikking over een actuele nieuwspagina op de eigen publieke website. De organisatie bepaald zelf waar dat nieuws over gaat. Zo krijgen de bezoekers van de website toegang tot relevante informatie, toegespitst op het terrein waarop de organisatie actief is. Bovendien bestaat er een mogelijkheid om de doelgroep te bedienen met een nieuwsbrief, waarmee zij het betreffende nieuws per e-mail kan ontvangen. Het nieuws is afkomstig van een aantal Nederlandse en internationale nieuwsbronnen.

YourNews BV is on-line distributeur van nieuws. Het nieuws is afkomstig van vooraanstaande nationale en internationale nieuwsleveranciers, zoals het ANP, Associated Press en MoneyView On-Line. Middels YourNews ContentSolutions krijgen professionals in de zakelijke markt snel en eenvoudig toegang tot actuele informatie. Hiervoor brengt YourNews de nieuwsbronnen bij elkaar in één overzichtelijke applicatie op het Intranet van de organisatie, zodat de medewerkers daar direct toegang tot hebben. Deze gebruikers bepalen zelf over welke onderwerpen zij worden geïnformeerd en met welke snelheid en frequentie dit gebeurt. Bekende automatiseringsbedrijven als Pink Elephant en Origin International maken al gebruik van de diensten van YourNews. YourNews WebNews verzorgt nieuwsvoorzieningen op publiek toegankelijke websites.

Noot voor redacties