OTE en KPN brengen gezamenlijk bod uit op Bulgaria Telecom

Datum nieuwsfeit: 19-03-1999
KPN

Datum: 19/3/1999 15:55, Categorie: telecom

OTE en KPN brengen gezamenlijk bod uit op Bulgaria Telecom De Griekse telecomaanbieder OTE en KPN hebben samen een bod uitgebracht om 51% van de aandelen van het Bulgaarse telecombedrijf BTC te verwerven en 100% van de aandelen voor de tweede landelijke GSM-licentie voor Bulgarije. De twee bedrijven zien uitstekende mogelijkheden in Bulgarije, mede dankzij de gunstige ontwikkeling van de Bulgaarse economie in de afgelopen twee jaar. Met hun gezamenlijke expertise moeten OTE en KPN bij uitstek in staat worden geacht de groei van de Bulgaarse telecommunicatiesector te versterken.

Zowel OTE als KPN zijn al nadrukkelijk aanwezig in Midden- en Oost-Europa. KPN heeft een belang van 20% in het Tsjechische SPT, bezit in Hongarije respectievelijk 45% en 49% van de aandelen in Pannon GSM en Pantel, en is met 10% (UTEL) en 16.3% (Ukrainian Mobile Communications) ook in de Oekraïne vertegenwoordigd.

OTE is actief in Roemenië (35% in Romtelecom en DCS 1800), Servië (20% in Telecom Serbia en GSM) en Armenië (90% in Armentel en GSM).