Asset Control en ABN AMRO krijgen Londense IT prijs

ASSET CONTROL

Asset Control en ABN AMRO krijgen IT prijs

London, 19 maart 1999

Asset Control en ABN AMRO onderscheiden met IT prijs van Londense bankiersvereniging

Vrijdag 19 maart heeft het Nederlandse software bedrijf Asset Control tezamen met ABN AMRO een belangrijke internationale prijs in ontvangst genomen. De prijs is toegekend door de internationale vereniging van bankiers, het prestigieuze 'Chartered Institute of Bankers'.

Asset Control is een softwarehuis dat een product heeft ontwikkeld dat internationale banken gebruiken voor het beheersen van hun risico's ten behoeve van hun beleggingen voor eigen rekening en voor hun cliënten.

De prijs is uitgereikt aan Asset Control en ABN AMRO tezamen omdat de twee partners sinds 1995 intensief hebben samengewerkt aan de vervolmaking van het product. ABN AMRO gebruikt Asset Control thans in meer dan tien landen als basis voor hun wereldwijde Risk Management. Inmiddels zijn ook contracten afgesloten met andere internationale instellingen waaronder ING Baring, Robeco, Commerzbank en Barclays Capital. Met vele andere buitenlandse banken zijn gesprekken gaande.

Het unieke van Asset Control is dat het alle koers- en aanverwante gegevens van alle wereldwijd verhandelde aandelen, obligaties, opties, warrants, enz. verwerkt, controleert, integreert en opslaat in een grote database die ze tegenwoordig datawarehouse noemen. Het maakt daarbij banken minder afhankelijk van individuele koers leveranciers.

Wanneer de gegevens eenmaal zijn opgeslagen in het datawarehouse kunnen ze binnen de bankorganisatie overal ter wereld worden gebruikt voor vele tientallen toepassingen. Asset Control werkt sterk kostenbesparend voor een gebruiker. Bovendien beschikt de gebruiker door Asset Control over haar eigen kwaliteitsstandaard.

Asset Control maakt een sterke groei door en beschikt inmiddels over kantoren in Nederland (het Friese Beetsterzwaag), Londen en New York

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot:
Eddy van Essen
Asset Control International BV
It Merkelân 24A, 9244 CX Beetsterzwaag
Tel: 0512-389100

P.S. een foto van de prijsuitreiking is beschikbaar op de website van het ANP: www.anp.nl/perssupport

19 mrt 99 19:10