Politiebericht Drenthe

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

HOOGEVEEN
Inbraak in auto
Afgelopen nacht is ingebroken in een auto aan de Dunanthof. Het slot van het rechterportier was geforceerd. De 61-jarige eigenaar mist zijn radiocdspeler, 25 cd’s en een life-hammer.

NIEUW-SCHOONEBEEK
Inbraak in auto
Aan de Darg is afgelopen nacht een auto opengebroken. Het rechterportierslot was verbroken. Uit de auto is de radiocassetterecorder gestolen.

ASSEN
Inbraak in bedrijf
Afgelopen nacht is ingebroken in een bedrijf aan de Fokkerstraat. Een raam is opengebroken, en het gehele bedrijf is doorzocht. Tot op dit moment wordt er nog niets vermist.

ASSEN
Inbraak kantoorpand
Afgelopen nacht is ingebroken in een kantoorpand aan de Groningerstraat. Om binnen te komen werd een raam ingeslagen. Uit het kantoor werden drie kratten met lege flessen weggenomen.

EMMEN
Inbraak school
Afgelopen nacht is ingebroken in een school aan de Geuzingerbrink. Om binnen te komen werd een raam ingeslagen. Uit de school werd een aantal boeken en videobanden weggenomen, en een radiocassetterecorder. De totale schade bedraagt ongeveer f 2500.-

NIEUW RODEN
Aanrijding tegen boom
Vanmorgen rond 11.00 uur reed een 20-jarige vrouw uit Haulerwijk in haar personenauto over de Zevenhuisterweg. Ze wilde iets pakken dat in de auto lag en kwam daarbij met haar rechterwielen in de berm. Ze verloor de macht over het stuur en botste tegen een boom. Ze is met nekklachten overgebracht naar het Academisch Ziekenhuis in Groningen.

GIETEN
Geheime zender uit de lucht
Vanmorgen rond 10.00 uur is in een woning aan de Bonnen een geheime zender uit de lucht gehaald. Bij de politie waren klachten binnengekomen over storingen in de radio-ontvangst. Nadat de zender was “gepeild” kon deze worden opgespoord en in beslag genomen. De naam van de zender is niet bekend. Tegen de 18-jarige zendpiraat wordt proces-verbaal opgemaakt.

EMMER-COMPASCUUM
Snelheidscontrole
Bij een van de vaste camera’s op Kanaal A zijn de afgelopen tijd 6923 voertuigen gecontroleerd. Daarbij zijn 10 overtredingen van de maximumsnelheid op de film vastgelegd.

MEPPEL
Snelheidscontrole
Vanmorgen zijn op de Werkhorst 1640 voertuigen gecontroleerd. Daarbij bleek dat 152 bestuurders te snel reden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 85 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe