Politiebericht Groningen

Datum nieuwsfeit: 20-03-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 19-03-99

Persberichten District Groningen/Haren middageditie/ Vrijdagmiddag 19 maart 1999

Verdachte inzake vervalsing aangehouden
Vanmorgen is een 40-jarige Groninger buiten heterdaad aangehouden voor het valselijk opmaken van een machtigingsformulier om zo 200 gulden van een bankrekening van een 52 jarige man uit Groningen op te nemen. Dit gebeurde in april vorig jaar. De man bekende tijdens het verhoor en werd hierna heengezonden. Direct daarop werd hij weer aangehouden omdat hij nog twaalf dagen gevangenisstraf te goed had. Hij is ingesloten.

Te zwaar beladen en meer
Een 42 jarige man heeft vanmorgen een boete van fl. 300,-- gekregen omdat zijn aanhanger te zwaar was beladen. De man werd op de Oosterbrug staande gehouden en mocht naar de weegbrug. Daar bleek dat de aanhanger een gewicht had van 2380 kg. terwijl slechts 1400 kg. was toegestaan. Bovendien mocht de betreffende auto maar maximaal 750 kg. trekken en zat de kabel van de losbreekreminrichting los om de trekhaak. Daarnaast was de man bedrijfsmatig bezig en had hij voor het vervoer geen vergunning. Naast de boete is tegen de man voor de diverse overtredingen proces-verbaal opgemaakt.

Bromfietser door bus aangereden
Een 18-jarige bomfietser uit Houwerzijl is vanmorgen op de Stationsweg op het fietspad door een bus aangereden die de inrit van het busstation wilde oprijden. Hij is met knieletsel overgebracht naar het AZG. De bromfiets werd totaal vernield. De 54-jarige buschauffeur verleende geen voorrang aan de bromfietser, die uit tegenoverstelde richting kwam.

Politie-optreden voetbalwedstrijd FC Groningen - FC Den Haag. De politie zal zondag 21 maart voor, tijdens en na de wedstrijd FC Groningen - FC Den Haag gericht optreden tegen mensen die zich om en nabij het voetbalstadion begeven en zich niet kunnen identificeren, samenscholen of alcohol nuttigen. Aan het stadion is er zondag alleen kaartverkoop voor supporters van FC Groningen.

Nadere informatie via bureau Voorlichting, telefoonnummer 050 599 5010