ECO Ceramics neemt activiteiten Velterop BV over

expostbus51

ECO Ceramics neemt activiteiten Velterop BV over

Bedrijf verhuist naar Velsen-Noord

HEERHUGOWAARD - ECO Ceramics BV in Heerhugowaard, toonaangevend producent van technisch keramiek, heeft met onmiddellijke ingang de activiteiten overgenomen van Condea-SERVO-dochter Velterop BV. Als gevolg van de overname heeft de directie van ECO Ceramics besloten de eigen vestiging in Heerhugowaard medio april '99 te sluiten. Alle bedrijfsactiviteiten worden ondergebracht in het bedrijfspand van Velterop in Velsen-Noord.

De overname past geheel in het groeiscenario van de Heerhugowaardse onderneming. Het in '96 gestarte bedrijf heeft in korte tijd een sterke positie ingenomen in de technisch keramische branche. ECO Ceramics ontwikkelde in samenwerking met Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN ) een serie schuimkeramische branders en systemen. De band met ECN is nog steeds zeer hecht. Daarom wordt de research and development van nieuwe producten in samenwerking met ECN uitgevoerd.

De activiteiten van Velterop bestaan uit de productie van keramische membranen en systemen voor het scheiden van vloeistoffen en gassen. De systemen worden toegepast in de scheidings- en filtratieprocessen van olie/water, emulsies, zuren, nuclear afvalwater, verf, oplosmiddelen, ontvettingsbaden, et cetera.

Nieuwe basisindustrie
Volgens algemeen directeur van ECO Ceramics, Piet Goverse sr., sluiten de activiteiten van zijn bedrijf en die van Velterop perfect op elkaar aan. ,,SERVO Delden zag de activiteiten van Velterop niet meer als corebusiness, terwijl het voor ons juist een passende aanvulling betekent op ons productenpakket. De overname kwam dus voor beide partijen op het juiste moment. Het biedt ons de mogelijkheid in de komende jaren sneller te groeien en de dienstverlening verder uit te breiden. Het geeft ons extra mogelijkheden in de ontwikkeling van nieuwe technologie op het gebied van technische keramiek. De technische keramiek ontwikkelt zich tot een nieuwe basisindustrie. Ook tegen die achtergrond past deze uitbreiding prima.''

De vraag naar de duurzame en energiezuinige producten van ECO Ceramics neemt enorm toe. De materialen worden toegepast in onder meer branders voor CV-ketels en industriële warmte-processen en onderscheiden zich door een lage emissie en enorm regelbereik.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties