Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 15-03-1999 t/m 22-03-1999
Katwijk

Woninginbraak.
Op donderdag 18 maart 1999 omstreeks 19.30 uur werd er ingebroken in een woning aan de Boslaan te Katwijk. Van de ruit van de voordeur werden de glaslatten verwijderd en werd de ruit uitgenomen. Hierna kon men in de woning komen. De woning werd doorzocht en er werd geld weggenomen. Op genoemd tijdstip kwam de bewoonster juist thuis en zag nog juist de inbreker wegvluchten. Dit was een man van ong. 20 a 25 jaar, ong 1.75 m lang, had donker kort gedekt haar, droeg een bruine lederen jas en een lichtblauwe spijkerbroek. Onderzoek wordt ingesteld.

Sassenheim

Auto te water.
Op donderdag 18 maart 1999 omstreeks 19.45 uur, parkeerde een 32 jarige man uit Noordwijkerhout zijn personenauto, op de Haven, te Sassenheim, nabij de snackbar en was de snackbar binnen gegaan. . Toen hij even later met zijn auto weg wilde rijden, zag hij zijn auto niet meer. Na enig rond kijken bleek de auto in het water te liggen. Hij was vergeten de auto op de handrem te zetten. De auto was vanzelf gaan rollen en in het water van de haven terecht gekomen.

Hennepkwekerij aangetroffen.
Op donderdag 18 maart 1999, omstreeks 18.30 uur werd er door de politie in een woning aan de Essenlaan te Sassenheim een hennepkwekerij aangetroffen. Bij onderzoek bleek er op de zolder van de woning en in de schuur een professionele hennepkwekerij in werking te zijn. De kwekerij van ong. 400 planten werd ontmanteld en de materialen werden in beslag genomen. Twee eigenaren werden als verdachten aangehouden en proces-verbaal wordt opgemaakt.

District

Fietsenkijkmiddag
Voor de inwoners van de gemeenten Katwijk, Valkenburg, Rijnsburg, Oegstgeest, Sassenheim en Warmond houdt de politie op vrijdag 26 maart, tussen 14.00 en 16.30 uur, een fietsenkijkmiddag aan het politiebureau, Piet Heinlaan 140, te Katwijk. U kunt daar terecht om te kijken of de als vermist opgegeven fiets inmiddels al is gevonden. Als u bij de aangifte van vermissing de gegevens van de fiets, zoals merk, framenummers en/of ingegraveerde postcode kon overleggen is deze fietsenkijkmiddag voor u niet van belang. Mocht zo'n fiets gevonden zijn, dan neemt de politie namelijk zelf contact met u op.

Katwijk

Woninginbraak.
Op vrijdag 19 maart 1999, werd er tussen 15.15 en 17.15 uur ingebroken in een woning aan de Nachtegaallaan te Katwijk. De cilinder van het slot van de voordeur werd geforceerd, waarna men naar binnen kon komen. De woning werd doorzocht en er werden sieraden en een telefoon weggenomen. Onderzoek wordt ingesteld.

Dronken bestuurder alsnog aangehouden.
Op zaterdag 20 maart 1999, omstreeks 01.50 uur, reed een 29 jarige man uit Katwijk met zijn personenauto over de Meeuwenlaan te Katwijk. Nabij de rotonde nam hij de bocht iets te enthousiast en reed een lantaarnpaal uit de grond. Nadat hij met zijn passagier de omgereden lantaarnpaal in de berm had gelegd, vervolgden zij hun weg naar huis. Door een onbekende was de aanrijding gezien en gehoord en deze belde de politie. De politie kon vervolgens de bestuurder in zijn woning aanhouden en bracht hem over naar het bureau. Na een blaastest op het politiebureau, bleek de man teveel alcohol gedronken te hebben. Zijn rijbewijs is meteen ingevorderd. Proces-verbaal terzake de aanrijding en het onder invloed een auto besturen wordt opgemaakt.

Keukenbrandje.
Op zaterdag 20 maart 1999, omstreeks 10.30 uur, was de bewoonster van een woning aan de Pr. Alexanderlaan te Katwijk in haar keuken aan het werk met spiritus. Toen zij zich iet te abrupt omdraaide stootte zij de geopende fles spiritus, die op het aanrecht stond, om. De spiritus vloog over het gasstel, waar een gaspit brandde. Een steekvlam was het gevolg. Zij rende naar buiten en riep om hulp. Een buurman doofde vervolgens de brand met wat natte doeken. De inmiddels ook gewaarschuwde brandweer en ambulance kwamen ter plaatse, maar behoefde niet op te treden. In de keuken onstond roetschade. Er raakte niemand gewond.

Dader woninginbraak aangehouden.
Op zondag 21 maart 1999 omstreeks 19.55 uur, kwam de bewoner van een woning aan de Duinstraat te Katwijk, met zijn vrouw thuis. Hij zag, dat er in de woning licht brandde, terwijl hij dat bij het verlaten van de woning niet had aangelaten. Hij vermoedde meteen onraad en ging zijn woning in. Op de eerste verdieping trof hij een onbekende man aan, die in de woning was ingebroken. Hij pakte hem beet en nam hem mee naar buiten. Aldaar ontstond een worsteling en kon de verdachte zich losrukken en er vandoor gaan. Een zeer alerte getuige zag de inbreker in de omgeving van de Louwestraat te Katwijk . De inmiddels gewaarschuwde politie ging vervolgens op aanwijzing van de getuige achter de inbreker aan. Vervolgens kon de inbreker in die omgeving in een snackbar worden aangehouden. Hij is overgebracht naar het politiebureau en aldaar ingesloten. Er wordt nog onderzocht hoe de inbreker in de woning is binnengekomen. De gehele woning was door hem doorzocht. Wat er is weggenomen is nog niet bekend.

Sassenheim

Inbraak in bedrijf.
Op vrijdag 19 maart 1999, omstreeks 11.00 uur ontdekte de eigenaar van een bedrijf aan de Menneweg, dat er de nacht ervoor was ingebroken. Het slot van de voordeur van het bedrijf was geforceerd, waarna men naar binnen kon komen. In het bedrijf werden diverse deuren opengebroken. Vervolgens werden twee kluisjes en enkele bureauladen opengebroken. Men heeft het pand aan de achterzijde weer verlaten. Er wordt een kleine hoeveelheid geld vermist. Onderzoek wordt ingesteld.

Woninginbraak.
Op zaterdag 20 maart 1999, werd er tussen 09.00 en 21.00 uur ingebroken in een woning aan de Krelagehove te Sassenheim. Aan de achterzijde van de woning werd een openslaand raam opengebroken, waarna men naar binnen kon klimmen. De gehele benedenverdieping werd doorzocht. Men heeft de woning ook weer via het raam verlaten. Er is nog niet bekend wat er is weggenomen. Onderzoek wordt ingesteld.

Aanrijding met letsel.
Op zondag 21 maart 1999 omstreeks 17.00 uur reed een 28 jarige man uit Den Haag, met zijn personenauto over de Vinkenweg te Sassenheim, in de richting van Rijksweg A44 en wilde bij de aldaar gelegen oprit de Rijksweg op rijden. Op dat moment reed een 36 jarige man uit Voorhout met zijn personenauto hem over dezelfde weg tegemoet. De man uit Den Haag verleende geen vrije doorgang aan de tegemoetkomende bestuurder. Deze botste in de rechter flank van de auto van de Hagenaar. Bij de aanrijding raakte de 60 jarige passagier van de Hagenaar gewond. Zij liep nekletsel en een gebroken rechter arm en been op. Zij moest door personeel van de brandweer uit de auto worden bevrijd en werd per ambulance overgebracht naar het LUMC. Bij het ongeval werd door de brandweer, de helikopter en het traumateam assistentie verleend. Door de Verkeersdienst van de politie wordt naar de juiste toedracht van het ongeval een onderzoek ingesteld. De overige betrokkenen raakten slechts licht gewond. De beide auto's raakten totall loss en werden door een takelbedrijf afgesleept.

Laatst bijgewerkt op 22-03-1999 - © 1998 H.T. Zielstra.