Cap Gemini sluit partnerovereenkomst met Eastman Software

Datum nieuwsfeit: 22-03-1999
Vindplaats 2

Cap Gemini sluit partnerovereenkomst met Eastman Software

Nieuwegein/Utrecht, 22 maart 1999 - De onafhankelijke ICT-dienstverlener Cap Gemini Nederland B.V. heeft vandaag een partnercontract gesloten met Eastman Software. In het kader van deze overeenkomst gaat Cap Gemini een breed scala aan diensten aanbieden rondom de work managementproducten van Eastman Software. Het betreft verschillende vormen van dienstverlening, vanaf het verzorgen van het voortraject tot de oplevering van complete work managementsystemen.

De overeenkomst betekent een intensivering van de reeds bestaande samenwerking tussen Cap Gemini en Eastman Software. Cap Gemini behoort tot de certified partners van Eastman Software, die allen een training hebben gevolgd op het gebied van toepassing en implementatie van de Eastman Software- en Microsoft-producten. Cap Gemini heeft zich inmiddels gecertificeerd voor de volledige productlijn van Eastman Software.

"Door de overeenkomst kunnen klanten een belangrijke toegevoegde waarde krijgen van Cap Gemini, omdat dit bedrijf beschikt over een brede, meerjarige ervaring in het optimaliseren van bedrijfskritische bedrijfsprocessen", aldus Eric Abcouwer, director van Eastman Software. "Cap Gemini is voor ons een zeer belangrijke partij waar het gaat om het vakkundig implementeren van en leveren van support aan grootschalige work managementprojecten."

"Gezien de ontwikkelingen in de markt investeert Cap Gemini in dienstverlening van work management-producten. We werken op dit gebied samen met diverse toonaangevende partners," zegt André Snijder, manager van het Competence Center DIS/WFM van Cap Gemini. "Samen met Eastman Software gaan we marketing gerichte activiteiten ondernemen, zoals seminars en deelname aan beurzen. Daarnaast blijven we als certified partner steeds op de hoogte van de nieuwste producten van Eastman Software. Deze zullen we ook in ons Competence Center installeren."

De productlijn 'Enterprise Work Management for Microsoft Backoffice' omvat vijf kernproducten: Workflow for NT, Imaging for NT, Cold for NT, Workfolder for Exchange en Document Manager for Exchange.

EASTMAN SOFTWARE Workflow for NT
Workflow for NT beheert en verbetert bedrijfsprocessen en automatiseert de doorstroming van taken en informatie binnen de onderneming, met de intentie om de juiste informatie bij de juiste persoon op het juiste ogenblik te krijgen voor het nemen van de juiste beslissing. Het product is geschikt voor een toepassing voor een handvol gebruikers, tot toepassingen met duizenden gebruikers verspreid over de hele onderneming.

EASTMAN SOFTWARE Imaging for NT
EASTMAN SOFTWARE Imaging ondersteunt OCR, fax en het verwerken van formulieren, en wordt geïntegreerd in EASTMAN SOFTWARE Workflow voor totale work managementoplossingen.

EASTMAN SOFTWARE COLD for NT
EASTMAN SOFTWARE COLD (Computer Output to Laser Disk) for NT is een oplossing die opslag-, indexerings- en opvraagmogelijkheden biedt voor zeer hoge volumes geformatteerde computerdata.

EASTMAN SOFTWARE WorkFolder for Microsoft Exchange (WFX) WFX betreft een veelzijdige 'container' voor het vergaren, organiseren en delen van bedrijfsinformatie en het management van de taken die nodig zijn voor het voltooien van projecten. WFX verbetert de productiviteit door het automatiseren, bijhouden en stroomlijnen van belangrijke bedrijfsprocessen voor teams en afdelingen, of voor de gehele organisatie.

Document Manager for Microsoft Exchange (DMX)
Document Manager for Microsoft Exchange (DMX) biedt krachtige mogelijkheden voor documentbeheer op het Microsoft Exchange-platform en voorziet in een raamwerk voor samenwerking waarbinnen organisaties documenten kunnen creëren, toegankelijk maken, organiseren en opslaan. Tot de mogelijkheden van het product behoren: versiebeheer, 'afsluiten' van documenten voor wijzigingen en het bijhouden van wijzigingen.

Cap Gemini Nederland B.V.
Cap Gemini is een professionele dienstverlener in de markt voor managementconsulting en informatietechnologie. Cap Gemini Nederland B.V. maakt deel uit van het beursgenoteerde Cap Gemini N.V. Met een omzet van ruim 1,43 miljard gulden in 1998 en meer dan 7000 medewerkers heeft het bedrijf een leidinggevende positie in de Benelux. Meer informatie is te vinden op www.capgemini.nl.

Over Eastman Software
Eastman Software, een dochteronderneming van Eastman Kodak Company, is een erkend marktleider op het gebied van imaging, workflow, COLD en document managementtoepassingen. De applicatie Imaging for Windows, ontwikkeld door Eastman Software, maakt deel uit van de Microsoft Windows 95- en Windows NT-besturingssystemen. Meer informatie is te vinden op de website van Eastman Software: www.eastmansoftware.com.

Voor meer informatie:
Eastman Software, Eric P. Abcouwer, Director, telefoonnummer: 030 - 600 88 02
Cap Gemini, Bart Sikking, telefoonnummer: 030 - 252 61 86, e-mail: (bart.sikking@capgemini.nl)
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert W. de Moll, telefoonnummer: 023 - 562 82 08.