Benoemingen in directie The Baan Company

The Baan Company Kondigt Nieuwe Benoemingen In Directie Aan

::Jim Mooney wordt CFO

::Klaas Wagenaar krijgt operationele rol

Barneveld (Nederland) en Reston (Virginia, V.S.), 23 maart (TTNN) - The Baan Company
N.V. (ASE: BAAN; Nasdaq: BAANF), een toonaangevend en wereldwijd actief leverancier van bedrijfssoftware, maakte vandaag de benoeming bekend van James F. Mooney als 'Chief Financial Officer' (CFO) en van Klaas Wagenaar, de huidige CFO, als 'Executive Vice President, Operational and Strategic Initiatives'.

Voor hij bij The Baan Company kwam, werkte Mooney bij IBM Corporation in Armonk (New York, V.S.), waar zijn laatste functie die was van 'Vice President' en 'Chief Financial Officer' voor Noord- en Zuid-Amerika. Tijdens zijn 19 jaar lange carrière bij IBM speelde Mooney een rol van kritiek belang bij het opdrijven van de rentabiliteit en het vergroten van de marges voor belangrijke bedrijfsactiviteiten binnen de onderneming. Hij was rechtstreeks betrokken bij de herstructurering van IBM van de laatste vijf jaar, waarbij hij zich voornamelijk toelegde op de aanzienlijke expansie van het netwerk van IBM wederverkopers en de uitbreiding van de activiteiten in de dienstverlenende sector. Er wordt verwacht dat Mooney ook binnen The Baan Company dezelfde stuwende kracht zal worden in het streven naar verdere winstgroei en stijging van de opbrengsten, en ook dat hij de robuustheid en de flexibiliteit van de wereldomspannende financiële organisatie van de onderneming voort zal versterken. Naast zijn taak als CFO - waarin hij rapporteert aan Tom Tinsley, voorzitter en 'CEO' van Baan - zal Mooney waarschijnlijk eveneens worden voorgedragen voor het lidmaatschap van de Raad van Beheer van Baan (mits goedkeuring van deze benoeming door de aandeelhouders).

'Jim Mooney beschikt over ontzagwekkende vaardigheden op het gebied van strategisch financieel beheer, heeft bovendien een enorme internationale ervaring en een fenomenale gerichtheid op bedrijfsgroei,' zei Tinsley. 'Zijn benoeming is een bevestiging van het vermogen van The Baan Company om topmanagers aan te trekken in een markt waar de concurrentie op haar scherpst is.'

Mooney volgt Klaas Wagenaar op. Deze laatste krijgt de nieuwe taak toebedeeld van 'Executive Vice President, Operational and Strategic Initiatives', en rapporteert daarbij aan de voorzitter van de onderneming ('Company President') Mary Coleman. Klaas Wagenaar zal de voortdurende herstructurering langs functionele lijnen van de onderneming blijven coördineren, en zal dienst doen als koppeling tussen de regionale en nationale activiteiten enerzijds, en de mondiale functies anderzijds. Hij zal tevens de verantwoordelijkheid dragen voor het creëren van een meer gecentraliseerde bedrijfsinfrastructuur.

Hij zal met de Raad van Beheer samenwerken om voor de onderneming de belangrijkste strategische samenwerkingsverbanden te identificeren en te sturen. Naar verwachting zal ook Klaas Wagenaar worden voorgedragen voor de Raad van Beheer.

'Toen Klaas in het najaar van 1997 de functie van CFO op zich nam, was al afgesproken dat hij uiteindelijk een fulltime operationeel rol zou toebedeeld krijgen,' zei Tinsley. 'In het licht van de rol die hij in de loop van het voorbije anderhalf jaar op zich heeft genomen, is duidelijk dat hij een enorm inzicht heeft in de operationele behoeften van de onderneming, en in haar sterke punten. Met deze nieuwe functie krijgt Klaas een sterk platform vanwaar hij onze operationele slagvaardigheid op mondiale basis kan verbeteren. Hierdoor zal de onderneming in de toekomst over sterkere operationele controlemiddelen kunnen beschikken.'

Over The Baan Company

The Baan Company (ASE: BAAN; Nasdaq: BAANF) werd opgericht in 1978 en speelt wereldwijd een toonaangevende rol als leverancier van bedrijfssoftware. Het veelomvattende Baan assortiment van uit componenten opgebouwde 'best-in-class' toepassingen voor de automatisering van 'front office', 'corporate office' en 'back office', worden gebruikt door meer dan 12.000 klanten over de hele wereld. De producten van The Baan Company verminderen de complexiteit en verbeteren de kernprocedures van bedrijven. Bovendien zijn ze sneller te implementeren en in gebruik te nemen, zijn ze beter dan de producten van de concurrenten aan te passen aan veranderingen in het bedrijf, en optimaliseren ze het beheer van real time informatie doorheen de hele waardeketen.

The Baan Company werkt vanuit twee hoofdkantoren, in Barneveld (Nederland) en Reston (Virginia, V.S.). Nadere informatie over de onderneming is te vinden op het World Wide Web van het Internet op www.baan.com.

UNS

Contactpersoon: Mark Hamilton, 'Senior Vice President, Global Marketing' van The Baan Company, tel.: +1 408-327-5291, of via E-mail: (mhamilton@baan.com)

Website: www.baan.com

23 mrt 99 16:20