Alliantie tussen Dupont en Bekaert

Datum nieuwsfeit: 23-03-1999
Bekaert S.A

PERSMEDEDELING -- 23.03.1999

ALLIANTIE TUSSEN DUPONT EN BEKAERT VOOR MATERIALEN VOOR DUNNE FLEXIBELE SCHAKELINGEN.

DuPont High Performance Materials (Wilmington, Delaware, USA) en Bekaert (België) kondigen aan dat zij een exclusieve alliantie gevormd hebben voor het ontwikkelen en leveren van materialen voor dunne flexibele metaal circuits die gebruikt worden in schakelingen met een hoge densiteit en in halfgeleider toepassingen. DuPont heeft reeds een lange ervaring in dit domein als ontwikkelaar en leverancier van polyimide films (Kaptonâ ) en flexibele circuit laminaten (Pyraluxâ ).

De twee vennootschappen zullen gezamenlijk de procestechnologie en de producten ontwikkelen. DuPont zal de verantwoordelijkheid op zich nemen voor marketing en distributie, terwijl Bekaert als wereldwijd leider in technolgieën voor dunne metaallagen, zal instaan voor "world-class" productie. Beide vennootschappen investeren gezamenlijk in een speciale productie-eenheid in Research Triangle Park, in North Carolina (USA). Er wordt verwacht dat deze eenheid volledig operationeel zal zijn in het derde kwartaal van 1999 en dat klanten zullen kunnen beleverd worden vanaf 2001.

Michael Green, business development manager van DuPont High Performance Materials gaf volgende commentaar: "Deze alliantie past uitstekend bij onze beide vennootschappen. Door de combinatie van onze competenties op het vlak van onderzoek en ontwikkeling zullen wij snel prima producten op de markt brengen. Wij zijn vooral verheugd dat door onze relatie met Bekaert het reeds rijke aanbod van DuPont zal uitgebreid worden naar de snel groeiende markt van materialen voor hoge densiteit circuits."

Dirk Lievens, general manager voor flexibele circuits bij Bekaert, merkte op: "Door deze samenwerking kunnen DuPont’s wereldwijd marktleiderschap en Bekaert’s meesterschap op het vlak van productie elkaar versterken. Dupont beschikt over uitstekende toepassingstechnologieën, en door ons leiderschap in sputtering en onze ervaring op het vlak van electrolyse kunnen wij hen ten volle ondersteunen in nieuwe markten zoals de volgende generatie mobiele telefoons, notebook PC’s, en camcorders."

DuPont is een van de grootste en een van de meest gediversifieerde leveranciers van materialen en diensten voor de wereldwijde electronica industrie. Zij leveren aan producenten van gedrukte schakelingen, flexibele schakelingen, ceramische schakelingen en halfgeleiders.

Bekaert is wereldwijd leider in staaldraad, staaldraadproducten en staalkoord en een snel groeiende producent van diverse geavanceerde materialen met 70 productiecentra in 23 landen en met een totale omzet in 1998 van EUR 2.5 miljard.

Einde van deze persmededeling.

Voor alle verdere informatie
:

Willy Snaet
Directeur Groepscommunicatie en Algemeen Secretaris N.V. Bekaert S.A.
President Kennedypark 18
B-8500 Kortrijk