Prijzenregen voor IBM op CeBIT'99

Datum nieuwsfeit: 23-03-1999
IBM Nederland

Prijzenregen voor IBM op CeBIT'99

Op de CeBIT'99 in Hannover heeft de Ziff-Davis Publications Group diverse nieuwe technologieën van IBM onderscheiden met de prestigieuze award Innovation of the Year 1998/1999. Maar liefst acht onderscheidingen vielen IBM ten deel.

Twee van de acht awards kwamen voor rekening van de nieuw opgerichte IBM Technology Group. De desbetreffende awards zijn bedoeld als erkenning voor uitstekende bijdragen aan de IT. De uitreiking werd bijgewoond door ruim driehonderdvertegenwoordigers van de media, de computerindustrie, distributeurs en eindgebruikers.

De IBM Microdrive ontving de onderscheiding Mobile Computing Innovation of the Year. De Microdrive is een harde schijf van 340 MB die slechts 20 gram weegt en niet groter is dan een halve creditcard. De onderscheiding ging vergezeld van de toelichting dat de Microdrive "een nieuw tijdperk in opslagmedia inluidt en de toekomst voor draagbare producten als PC's en digitale camera's verandert".

Voor de eerste keer in het zevenjarige bestaan van de awards werd bovendien een categorie Special Technology geïntroduceerd. IBM Microelectronics werd in deze categorie onderscheiden voor de introductie van de chip met kopertechnologie. Het gebruik van koperbedrading in geïntegreerde circuits leidt tot aanzienlijk hogere prestaties en een lager stroomverbruik.