Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Creatieve wedstrijd bij Huishoudbeurs en Huis&Interieur RAI

Datum nieuwsfeit: 23-03-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Amsterdam RAI

Huishoudbeurs en Huis & Interieur RAI 99

Date:3/23/99

NATIONALE WEDSTRIJD CREATIEF 99 ROND THEMA `DE TUIN` Creatieve wedstrijd in kader van Huishoudbeurs en Huis & Interieur RAI 99

De traditionele Nationale Wedstrijd Creatief, die jaarlijks in het kader van de Huishoudbeurs en Huis & Interieur RAI plaatsvindt, heeft dit jaar als thema `De Tuin`. In verschillende categorieen kan creatief Nederland deelnemen aan de wedstrijd. Een selectie uit de werkstukken (waaronder uiteraard de winnende creaties) wordt tijdens de Huishoudbeurs en Huis & Interieur RAI, van 9 tot en met 18 april 1999 in de RAI in Amsterdam, tentoongesteld.

Nieuw op de Huishoudbeurs en Huis & Interieur RAI 99, zijn de zogenaamde `Trendpleinen`, met elk een eigen thema, die de beurs overzichtelijk en aantrekkelijk maken voor de consument. Leerzame demonstraties, activiteiten om zelf aan deel te nemen, spektakel, maar ook rustpunten om alle informatie te verwerken, zijn de ingredienten die de Huishoudbeurs en Huis & Interieur RAI 99 het belangrijkste kijk-, doe en koopevenement voor vrouwen en mannen maakt. Een van de pleinen op de beurs is het Tuin Trendplein.

De tuin is immers nog steeds ``in` en daarom aanleiding om het thema van de wedstrijd hier op aan te passen.

De tuin, dat is buiten wonen
De trend voor de tuin is minimalisme, net zoals in het interieur en de mode. Het Tuin Trendplein op de beursvloer geeft een inspirerend en trendy beeld van de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied. Zo krijgen de bezoekers via de adviesbalie en op Internet suggesties voor de inrichting van hun eigen tuin. Bijzondere boeketten kunnen gemaakt worden in de workshops op het plein. En een bijzondere expositie van diverse kunstobjecten voor de tuin en een Japanse voorbeeldtuin maken een bezoek aan dit Trendplein tot een unieke kijk-, doe- en voelervaring.

Workshops
De geselecteerde inzendingen worden tentoongesteld in een apart paviljoen in de Verbindingshal. Binnen dit decor van winnende werkstukken worden dagelijks creatieve workshops georganiseerd door de Creatieve Hobbyvereniging Nederland (CHN), onder het motto: `Make it and Take it. In deze workshops worden onder meer door leveranciers van hobbyproducten de nieuwste technieken gedemonstreerd, natuurlijk ook gebaseerd op het

Deelname
De organisatoren van de Nationale Wedstrijd Creatief 99 en de Huishoudbeurs rekenen op een groot aantal inzendingen waarin aspecten van het thema ëDe Tuin aan bod komen. Met dit thema kan iedere Nederlander zich uitleven met alles wat in hem of haar opkomt. Dat varieert van kunst voor de tuin tot versierde tuinmeubelen, kussens, accessoires, place mats, buitenlichtversieringen en beschilderde plantenbakken. Aan de Nationale Wedstrijd Creatief 99 kan door iedereen worden deelgenomen, behalve door beroepskunstenaars. De eerste selectie van de werkstukken vindt plaats op basis van kleurenfotos.

Prijzen en jury
De wedstrijd Creatief kent vier categorieen: tekenen/schilderen, fotografie, ruimtelijke vormen (zoals keramiek) en textiele werkvormen. Voor iedere categorie zijn er drie prijzen: de eerste prijs bedraagt fl. 750,-, de tweede prijs fl. 500,- en de derde prijs fl. 250,-. Voor de winnaar van de publieksprijs wordt door CHN een pakket hobbymaterialen ter beschikking gesteld. Een deskundige jury, onder voorzitterschap van de bekende kunstenares Ans Markus, beoordeelt alle ingezonden kunstwerken. De jury bestaat verder uit: Rinnie Pallada (poppenmaakster), Wim Pallada (keramiek), Anne de Vries (schilderes), Pieter Magielsen (fotograaf), Ad Rommens (pottenbakker), Miriam Tervoort (CHN) en Lydia Bakker (organisatie).

Openingstijden en toegangsprijzen
De Huishoudbeurs en Huis & Interieur RAI 99 is open van vrijdag 9 april tot met zondag 18 april 1999, door de week dagelijks van 10.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 18.00 uur. De toegangsprijs bedraagt fl. 20,00 per persoon. Kinderen van 0 tot en met 3 jaar hebben gratis toegang. Kinderen van 4 tot en met 11 jaar, alsmede houders van Pas 65 en groepen van minimaal twintig personen (mits van te voren schriftelijk aangemeld) betalen fl. 17,50 per persoon. Amsterdam, maart 1999
Top

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie