Workshops: Opstellen concept-bedrijfsmilieuplan

Datum nieuwsfeit: 24-03-1999

Vereniging FME-CWM

Zoetermeer, 9 februari 1999

FME-CWM organiseert workshops opstellen concept-bedrijfsmilieuplan

Hoe kunnen ondernemingen in de metalektro-industrie op eenvoudige wijze een concept-BedrijfsMilieuPlan (BMP) opstellen? Deze vraag wordt uitvoerig beantwoord tijdens de workshops die de Vereniging FME-CWM dit voorjaar over dit onderwerp organiseert. De workshops bieden deelnemers de gelegenheid om onder deskundige begeleiding een concept-BMP op te stellen, waarin alle relevante milieuaspecten voor het bedrijf op heldere wijze aan bod komen.

Hulpmiddelen daarbij zijn het speciaal ontwikkelde FME-CWM instructieboek 'Opstellen concept-BedrijfsMilieuPlan', het werkboek Milieumaatregelen metaal- en elektrotechnische industrie en de brochure Milieu en metalektro. De verschillende stappen om een concept-BMP te maken worden toegelicht met behulp van praktijkcases.

De workshops zijn in het bijzonder bestemd voor kleinere en middelgrote bedrijven. Grotere bedrijven met complexe processen kunnen uiteraard ook aan de workshops deelnemen om op hoofdlijnen kennis en ervaring op te doen. De periode waarin de workshops worden gehouden, is voor deze bedrijven echter te kort om een volledig concept-BMP op te stellen.

De workshops bestaan uit vijf middagbijeenkomsten die zijn verdeeld over circa zes maanden. De eerste workshop begint op 24 maart 1999. Deelnemers hebben de keuze uit vier locaties: Zoetermeer, Tilburg, Heerenveen en Deventer. Voor FME-CWM-leden zijn de kosten 1.795,-. Een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf betaalt 1.345,-. Voor niet- FME-CWM-leden zijn de kosten 2.295,- of voor een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf 1.845,-. Deze bedragen zijn exclusief BTW, instructiewerkboek en werkboek, inclusief overige documentatie en consumpties.

Voor inhoudelijke informatie over de workshops kan contact worden opgenomen met de Vereniging FME-CWM, ing. A.G.J. Hug, telefoon (079) 353 12 09.

Vereniging FME-CWM

Boerhaavelaan 40 Postbus 190 2700 AD Zoetermeer

Telefoon (079) 353 11 00 Telefax (079) 353 13 65 E-mail (com@fme.nl)