Boekpublicatie: 'Kinderzorgen. Praktische tips voor ouders'

Datum nieuwsfeit: 24-03-1999

-Persbericht-

Utrecht, 24 maart 1999
Zojuist verschenen bij Kosmos-Z&K Uitgevers:

Kinderzorgen
Praktische tips voor ouders

Door Remy Hirasing, Annelies Kuijper

De opvoedingsonzekerheid bij ouders groeit door de steeds hogere eisen van de samenleving en de afnemende hulp van familie en andere verzorgers.
Kinderzorgen is geschreven om opvoeders meer inzicht te geven in de ontwikkeling van hun kind.

Buikpijn, driftbuien, spijbelen, pesten, bedplassen, tics, het zijn maar een paar van de 'kinderzorgen' waar veel ouders zich het hoofd over breken.
Aan de hand van voorbeelden worden problemen besproken die zich voordoen, in contact met anderen, bij kinderen in de basisschoolleeftijd: gewoontestoornissen, angsten en zichtbare lichamelijke klachten. Daarnaast ook veel aandacht voor de psychische, 'onzichtbare' kant van de klachten, aangevuld met achtergrondinformatie en praktische tips en adviezen.

Met dit boek willen de auteurs de deskundigheid van ouders vergroten zodat kleine vragen en zorgen niet ontaarden in grote problemen.

NB. Een deel van de opbrengsten van dit boek komt ten goede aan de Stichting Tamara, die zich inzet voor het welzijn van kinderen in Suriname die in moeilijke omstandigheden opgroeien.

Over de auteurs
Dr. Remy A. Hirasing is kinderarts en werkte als sociaal-geneeskundige in de Jeugdgezondheidszorg. Sinds 1990 is hij als wetenschappelijk onderzoeker werkzaam bij TNO Preventie/Gezondheid.

Drs Annelies Kuijper is klinisch psychologe en werkte bij een regionale Onderwijsbegeleidingsdienst, Stichting Medisch Kleuterdagverblijf en een organisatie voor multifunctionele jeugdhulpverlening. Sinds 1997 is zij directeur van een mytyl/tyltylschool in Zuid-Holland.

Kinderzorgen, door R. Hirasing, A. Kuijper
ISBN 90 215 3290 5

127 pagina's, paperback
Prijs: f29,90 tot 1-9-1999, daarna f34,90