Akzo wil Information Services verkopen aan Origin (Philips)

Datum nieuwsfeit: 24-03-1999
Rabobank Nederland

rabobank

Akzo wil Information Services verkopen aan Origin (Philips)

Beursmedia/Betten, 23/3/1999

Akzo Nobel wil Akzo Nobel Information Services (AIS) overdragen aan Philips-onderdeel Origin. Dat heeft Akzo Nobel dinsdag verklaard. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. De verkoop betreft alle huidige activiteiten en alle 700 medewerkers van AIS in Europa, Noord-Amerika en Azië/Pacific.
'Akzo Nobel Information Services (AIS) zal in zijn geheel worden overgedragen en een geïntegreerd onderdeel gaan vormen van de Origin-organisatie. De medewerkers en vakbonden zijn op de hoogte gesteld en bij de ondernemingsraad in Nederland loopt een adviesaanvraag', aldus Akzo Nobel.

Akzo Nobel zegt het strategisch belang van informatietechnologie (IT) voor haar activiteiten te erkennen. De onderneming heeft gezocht naar 'een sterke partner die de schaalgrootte en de hoogwaardige expertise kan bieden die vereist zijn om de prijs/kwaliteitverhouding van onze IT-diensten aan onze business units verder te verbeteren', aldus P.K. Brons, lid van de Raad van Bestuur van Akzo Nobel en verantwoordelijk voor informatietechnologie dinsdag in een persbericht.

Volgens Origin zal de relatie van Akzo Nobel met Origin een voorbeeldfunctie gaan vervullen voor 'internationale ondernemingen die op zoek zijn naar een binnen de bedrijfsstrategie passende leverancier van IT-diensten'.