Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 24-03-1999

Zondag 21 Maart

VIDEOCAMERA ONTVREEMD. 'S-HERTOGENBOSCH

Bij een insluiping in een bedrijf aan de Sint Josephstraat is vrijdagmiddag een professionele videocamera met een waarde van ruim honderdduizend gulden ontvreemd. De diefstal heeft vermoedelijk plaatsgevonden tussen 13.00 en 15.00 uur.

GSM GESTOLEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Een 32-jarige inwoner van Roermond heeft bij de politie aangifte gedaan van diefstal van zijn GSM-telefoon. De man liep omstreeks 17.45 uur op de Stationsweg en voelde dat zijn mobiele telefoon met een ruk van zijn broeksband werd getrokken. Hij zag hoe een circa 18-jarige jongeman hiermee vandoor ging en wegliep in de richting van de Does van de Willeboissingel.

WINKELDIEF, 'S-HERTOGENBOSCH

Winkelpersoneel van een supermarkt aan het Kapelaan Koopmansplein hebben vrijdagavond een 18-jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangehouden. Hij bleek tien pakken paling te hebben gestolen. De jongen werd aan de politie overgeleverd en tegen hem is proces verbaal opgemaakt.

DIEFSTAL BESTELBUS, 'S-HERTOGENBOSCH

Vrijdag is vanaf de Gestelseweg een bestelbusje van het merk Chevrolet gestolen. Hierop zit het kenteken VF-85-HG. In de auto lag voor circa tienduizend gulden aan (elektrisch) gereedschap.

WONINGINBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

Vrijdag is ingebroken in een woning aan Blokpolder. De toegang werd verkregen door het verbreken van een raam. Er zijn een computer en een GSM-toestel ontvreemd. De waarde hiervan is niet bekend.

ONDER INVLOED, VLIJMEN

In de nacht van vrijdag op zaterdag is proces verbaal opgemaakt tegen een 22 jarige Vlijmenaar die onder invloed een auto bestuurde. De controle vond om 02.50 uur plaats op de Beneluxlaan. Hij kreeg een onmiddellijk rijverbod van 5 uren.

TAXICHAUFFEUR BEROOFD, 'S-HERTOGENBOSCH

Een 25-jarige taxichauffeur uit Nijmegen is in de nacht van vrijdag op zaterdag op Topaas in 's-Hertogenbosch door drie jongens in zijn taxi beroofd van zijn portemonnee met daarin enkele honderden guldens. Het slachtoffer arriveerde met het drietal omstreeks 05.00 uur op Topaas. Zijn passagiers waren een half uur eerder bij hem ingestapt bij het station in Nijmegen. Juist voordat de drie uitstapten kreeg de taxichauffeur een hard voorwerp tegen het hoofd gezet en werd hij gedwongen zijn portemonnee af te geven. Hierna zijn de daders gevlucht. Het gaat hier om drie jongens in de leeftijd van 20 tot 25 jaar. Twee van hen zijn van buitenlandse afkomst. De derde is een Nederlander.

WINKELDIEF AANGEHOUDEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Personeel van een winkel aan de Helftheuvelpassage heeft zaterdagmorgen een 35-jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangehouden. De man verliet de winkel met twee paar schoenen, zonder deze te betalen. De verdachte werd overgegeven aan de politie die tegen hem proces verbaal opmaakt.

ZAKKENROLLERIJ, 'S-HERTOGENBOSCH

Een 69-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch is zaterdagmiddag rond het middaguur het slachtoffer geworden van een zakkenroller. De portemonnee van de man, met daarin enkele tientjes, werd op de Hooge Steenweg tijdens het winkelen uit zijn jaszak gestolen.

Een 30-jarige vrouw uit 's-Hertogenbosch overkwam zaterdagmiddag op de Markt hetzelfde feit. Bij haar werd de portemonnee met circa honderd gulden uit haar handtas ontvreemd.

WEDERSPANNIGHEID, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie van Den Bosch heeft zaterdag een 43-jarige man uit die plaats aangehouden. De man weigerde de stationsrestauratie te verlaten nadat twee agenten van de spoorwegpolitie hem een ontzegging van de toegang aldaar hadden uitgereikt. De man had al meerdere malen overlast in het restaurant veroorzaakt. Hij verzette zich hierop hevig, waarop de Bossche politieagenten assistentie verleenden. Tijdens de strubbelingen die hierbij ontstonden beet de man twee agenten in de hand en arm terwijl een agent van de spoorwegpolitie aan een oog gewond raakte vanwege een elleboogstoot. De verdachte is in verzekering gesteld.

ONDER INVLOED, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft zaterdag omstreeks 17.40 uur op de Wolvenhoek een 39-jarige vrouw uit 's-Hertogenbosch aangehouden die onder invloed een auto bestuurde. In verband hiermee is haar rijbewijs ingevorderd.

BEDRIJFSINBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

Zaterdagavond zijn bij een bedrijf aan de Rietveldenstraat circa 20 stuks elektrische gereedschappen ontvreemd. De politie werd gewaarschuwd nadat omstreeks 21.20 uur een alarm afging. Bij onderzoek bleek een ruit te zijn vernield, waarna diverse boormachines, decoupeerzagen, schuurmachines en cirkelzagen waren ontvreemd. De waarde van de apparatuur is niet bekend.

BROMFIETSER GEWOND, 'S-HERTOGENBOSCH

Een bromfietser (leeftijd niet bekend) is zaterdagavond omstreeks 23.00 uur gewond geraakt bij een botsing met een fietser. Het ongeval vond plaats op de Klokkenlaan, waar hij ter hoogte van de ingang van de Rompertpassage geen voorrang kreeg van de fietser. Het slachtoffer is met onbekend letsel overgebracht naar het Carolusziekenhuis.

TWEE JONGENS AANGEHOUDEN, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie van Den Bosch heeft in de nacht van zaterdag op zondag twee 23-jarige inwoners van Rosmalen aangehouden. Het tweetal wordt er van verdacht te hebben willen inbreken bij een winkel aan de Christiaan Huygensstraat. Getuigen belden omstreeks 03.40 uur de politie omdat er volgens hen werd ingebroken waarbij één persoon op de uitkijk stond. Toen de politie arriveerde bleek een ruit van een toegangsdeur te zijn vernield. Er was echter niets ontvreemd. De twee jongens, die volhouden niets daarmee uitstaande te hebben zijn in de loop van de ochtend weer in vrijheid gesteld.

VIER GEWELDPLEGERS AANGEHOUDEN, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie van Den Bosch heeft in de nacht van zaterdag op zondag op het Burgemeester Loeffplein vier inwoners van Den Bosch van respectievelijk 15, 21 en twee van 31 jaar aangehouden. Het viertal wordt ervan verdacht rond 04.00 uur op de Visstraat te 's-Hertogenbosch een taxichauffeur te hebben mishandeld die tevoren had geweigerd hen mee te nemen omdat zijn dienst erop zat. Toen de gewaarschuwde politie in de Visstraat arriveerde liepen de vier weg. Tijdens hun vlucht werd door een van hen op de Pensmarkt een jongen mishandeld door hem een kopstoot te geven. Drie van de verdachten zijn in verzekering gesteld. Een 31-jarige verdachte is na verhoor heengezonden.

AUTO OVER DE KOP, HEUSDEN

Bij een verkeersongeval op de Rijksweg N267 onder Heusden zijn zondagmorgen omstreeks 05.30 uur een 22-jarig meisje uit Oudheusden en een 19-jarige meisje uit Kerkdriel gewond geraakt. Ze zijn met onbekende verwondingen overgebracht naar ziekenhuizen in Den Bosch. Zij zaten met nog twee andere personen in de auto die bestuurd werd door een 19-jarige jongen uit Oudheusden. Deze heeft door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur verloren waarna de auto een aantal malen over de kop sloeg.