Flexcare: Telecomwerkplekken op maat

Datum nieuwsfeit: 24-03-1999
KPN

Flexcare: Telecomwerkplekken op maat

KPN Telecom levert op een beperkt aantal industrie- en kantoorlocaties en hun directe omgeving bijzondere telecommunicatievoorzieningen op maat. FlexCare, zoals deze dienst heet, biedt daarvoor aansluitingen op een gemeenschappelijk gebruikte bedrijfstelefooncentrale inclusief interne bekabeling en randapparatuur. Een medewerker van KPN Telecom is dagelijks op het bedrijvencomplex voor ondersteuning beschikbaar. De introductie van FlexCare volgt op een succesvolle proef die eind vorig jaar in Delft en Arnhem werd afgerond.

KPN Telecom heeft voor deze aanpak gekozen omdat het voor bedrijven steeds moeilijker wordt de keuze voor de juiste apparatuur te maken. Technologie is snel verouderd. Investeringen in apparatuur brengen steeds grotere risico's met zich mee. Bovendien blijkt tele- en datacommunicatie voor veel bedrijven een complexe materie. FlexCare maakt het eenvoudig.

Compleet pakket
Floor de Ruiter, bij KPN Telecom verantwoordelijk voor de introductie, vat het kernachtig samen: 'wij leveren diensten per werk-plek, zoals bijvoorbeeld een secretaresse- en een managerswerk-plek inclusief het beheer en onderhoud. Het is onze verantwoordelijkheid dat de gebruikte technologie steeds up to date is. Ook bedrijven die al een gebouwbekabeling hebben kunnen gebruikmaken van FlexCare. Het concept is geschikt voor zowel nieuwe als bestaande bedrijvenlocaties'. Bedrijven met FlexCare beschikken over voorzieningen die volledig zijn afgestemd op de eigen situatie. Die kunnen door het op de locatie aanwezige personeel van KPN Telecom snel en flexibel worden gewijzigd. De kosten bestaan uit een vast bedrag afhankelijk van de gevraagde capaciteit en faciliteiten. Een en ander vanzelfsprekend exclusief verkeerskosten.

Met en zonder randapparatuur
De pakketten zijn in principe inclusief gebouwbekabeling, apparatuur, beheer en onderhoud. Bedrijven die een bestaand netwerk hebben kunnen echter ook overstappen op een aangepaste vorm FlexCare.

Beperkt beschikbaar
FlexCare is nu beschikbaar op bedrijfslocaties in Assen, Delft, Duiven en Arnhem. In de loop van dit jaar komen daar nog enkele andere locaties bij, waaronder Rotterdam, Den Bosch en Sittard.