Jaarcongres: Onderzoek in Nieuwe Media '99

Datum nieuwsfeit: 25-03-1999

Aankondiging

Den Bosch, februari 1999

Jaarcongres ´Onderzoek in Nieuwe Media ´99´ geeft een overzicht van Nederlands onderzoek naar multimedia- en telematicatoepassingen.

Op 25 maart a.s. organiseert New Media Marketplace in het Erasmus Expo & Congres Centrum te Rotterdam het jaarcongres ´Onderzoek in Nieuwe Media´. Het congres geeft een overzicht van het Nederlandse onderzoek naar multimedia- en telematicatoepassingen.

Het congres wordt al voor de derde keer in successie georganiseerd en trok in de voorgaande jaren ruim 250 mensen; voornamelijk wetenschappers, consultants en beleidsmakers uit bedrijfsleven en overheid.

'Onderzoek in Nieuwe Media' is een initiatief van het kenniscentrum voor nieuwe media 'New Media Marketplace' (een activiteit van InfoCare B.V.) en wordt georganiseerd in samenwerking met het wetenschappelijke tijdschrift I&I en een groot aantal Nederlandse universiteiten en instellingen, die zich bezighouden met onderzoek naar nieuwe media. Dit jaar zijn ondermeer KPN Research, Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO), de TU Delft en het Telematica Instituut bij de organisatie betrokken.
Op het congres spreken onderzoekers van het ministerie van Binnenlandse Zaken, het Telematica Instituut, TNO, de universiteiten van Amsterdam, Delft, Twente en Utrecht en uit het bedrijfsleven.

De dag, die begint om 9.30 uur en eindigt om 17.00 uur, bestaat uit een plenair ochtendgedeelte en een middagprogramma met negen parallelsessies. Bij de keuze van de onderwerpen is gekozen voor drie zwaartepunten: technologische ontwikkelingen, professionele toepassingen en de maatschappelijke aspecten van nieuwe media. Onderwerpen, die ter sprake komen zijn ondermeer: spraakherkenning en spraak als user interface, de digitale overheid, scenario-onderzoek in nieuwe media, internet, elektronische diensten en e-commerce, videoconferencing, teleleren, online computerspelletjes en technologische ontwikkelingen als ADSL, UMTS en GigaWorks.

In één dag bent u weer volledig op de hoogte van de actuele ontwikkelingen op het gebied van nieuwe media en krijgt u inzicht in de gevolgen, die de nieuwe media voor uw eigen vakgebied hebben.

De toegangsprijs van het congres is bewust laagdrempelig gehouden. De inschrijfkosten bedragen slechts ƒ 595,- per persoon. Studenten betalen -op vertoon van een geldige collegekaart- slechts ƒ 195,-. Deelnemers, die zich vóór 1 maart inschrijven, krijgen bovendien gratis het I&I-jaarboek '99 'Onderzoek in Nieuwe Media' van Otto Cramwinckel Uitgever toegestuurd. In het jaarboek zijn de uitgebreide versies van alle inleidingen van het congres gebundeld.

Belangstellenden krijgen de brochure op verzoek toegestuurd. Het programma is ook te vinden op de website van New Media Marketplace (www.nmm.nl). Inschrijven kan met de brochure, via e-mail op de website of rechtstreeks naar (infocare@wxs.nl).

Voor meer inlichtingen:
New Media Marketplace, conference manager drs. Theo Snijders, telefoon: 073-6488637/48.