Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 26-03-1999
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 26 maart 1999

VROUW AANGEHOUDEN NA LEKSTEKEN AUTOBANDEN.

24/03: De politie heeft woensdagavond een 43-jarige vrouw uit Lisse aangehouden, omdat zij op de Ooievaarstraat in Lisse de nodige autobanden had lekgestoken. Voor zover bekend werden er van 14 geparkeerde auto's banden vernield. Getuigen zagen de vrouw bezig en waarschuwde de politie. De vrouw vluchtte daarop haar woning in. Politieagenten hielden haar daar aan en brachten haar over naar het politiebureau in Noordwijk. De vrouw bleek in psychische nood te verkeren. De vrouw wordt vandaag gehoord over het incident. Zij wordt tevens in contact gebracht met geestelijke hulpverlening.

INBREKERS OVERLOPEN.

24/03: De eigenaar van een bloembollenbedrijf aan de Leidsestraat in Hillegom betrapte in de nacht van woensdag op donderdag een inbreker, die er met een copieerapparaat vandoor probeerde te gaan. De eigenaar werd rond 04.45 uur wakker van het geblaf van zijn hond en nam poolshoogte. Op het bedrijfsterrein kwam hij vervolgens oog in oog te staan met een inbreker, die de buit daarop op de grond zette en er vandoor ging. De inbrekers wist te ontkomen en is niet meer achterhaald. De man bleek een toegangsdeur van een kantoorruimte te hebben opengebroken en het pand te hebben doorzocht. Voor zover kon worden nagegaan wordt er niets vermist. Van de inbreker is alleen bekend dat het gaat om een blanke man, normaal postuur en ongeveer 1.80 lang.

De politie zoekt getuigen van deze feiten. Mensen die iets verdacht hebben gezien of gehoord worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444.U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

22 VERNIELIGEN MET GEBRUIK VAN.... EEN ERWTENSCHIETER.

13/03: De politie heeft met de aanhouding van 5 Noordwijkerhouters (13 tot 15 jaar) 22 gevallen van vernieling opgelost. De vernielingen werden gepleegd rondom het weekend van 13 en 14 maart jl. De politie kwam de knapen op het spoor, toen zij zaterdagavond 13 maart een telefooncel op de Dorpsstraat in Noordwijkerhout vernielden met behulp van een zelfgemaakte erwtenschieter. Een getuige waarschuwde toen direct de politie, waarna de jongens aan de hand van de opgegeven signalementen snel konden worden achterhaald. Na een uitgebreid onderzoek, waarbij soortgelijke vernielingen werden geïnventariseerd, werd duidelijk dat de jongens meer op hun kerfstok hadden dan alleen de vernieling van de telefooncel. Zo werden een tiental ruiten van geparkeerde auto's in de wijk Zeeburg op dezelfde wijze vernield en de nodige ruiten van panden in het centrum. Hieronder bevonden zich het gemeentehuis, het VVV-gebouw, enkele winkels en een aantal woningen. Ook een bushaltehokje aan de Victoriberg moest het ontgelden. De 5 knapen hebben de vernielingen toegegeven. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt. Daarnaast draaien zij op voor de schade die zeker in de duizenden guldens loopt. De politie overlegt nog met justitie of het vijftal in aanmerking kan komen voor een alternatieve straf via Bureau Halt.

HILLEGOMMERS AANGEHOUDEN MET NEPVUURWAPEN EN TRAANGAS.

26/03: De politie hield in de nacht van donderdag op vrijdag twee Hillegommers aan in de leeftijd van 22 en 24 jaar, omdat zij in bezit waren van verboden wapens. Tijdens een controle op de Bondstraat in Lisse zagen de controlerende agenten een vuurwapen in de auto liggen. Het bleek later om een nepvuurwapen te gaan dat niet van echt te onderscheiden was. Verder troffen de agenten nog een busje traangas bij het duo aan. De twee Hillegommers zijn aangehouden en voor de nacht ingesloten. Vandaag worden zij nader gehoord over het bezit van de verboden wapens. Verder onderzoekt de politie of de twee iets te maken hebben met een poging inbraak bij een bedrijfspand aan de Heereweg in Lisse. De poging inbraak vond plaats kort voor de aanhouding van de Hillegommers. Er werd overigens niets uit het bedrijfspand ontvreemd.

Wij ontvangen graag uw reacties of informatie die ons bij onderzoeken verder kunnen helpen.