Consument positief over vernieuwde Boni Supermarkt Elburg

Introductie Point-coupon machine
Consumenten reageren positief op
vernieuwde Boni Supermarkt in Elburg

Boni Supermarkten weet twee uitersten met elkaar te verbinden. De ambitieuze supermarktketen is het gelukt enerzijds voor de consument absoluut de goedkoopste te zijn en anderzijds hem bovendien het koninklijke gevoel te geven uitstekende service te ontvangen. Uitstekende service en een lage prijs blijken dus wel degelijk samen te kunnen gaan. Regio- supermarktmanager Bouke van der Wal: "We bewijzen het door de laatste maanden bijna iedere week een vernieuwde supermarkt te openen". "De winkel in Elburg heeft er vijftig vierkante meter bij gekregen en is volgens de nieuwe Boni-filosofie ingericht", vertelt supermarktmanager Lars Spierdijk.

Proef point-coupon-machine
Afgezien van de toevoeging van nieuwe formule-elementen zoals een actie-straat heeft deze supermarkt als proef ook een point-coupon-machine. Bouke van der Wal: "Het is een t.v.-scherm waar de klant in de winkel keuzes kan maken voor een 12-tal scherpe aanbiedingen die dagelijks kunnen wijzigen. Door het intoetsen van een letter maakt de klant een keuze. Vervolgens drukt de machine een kortingsbon met een barcode waarmee de klant direct bij de kassa korting krijgt op het desbetreffende artikel. Het apparaat biedt bovendien de mogelijkheid om lokaal acties te ontwikkelen. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld kortingsbonnen voor het plaatselijke zwembad te laten drukken". Met dit nieuwe actiemiddel op de winkelvloer is het mogelijk om de aandacht te vestigen van de consument op bepaalde assortimenten.Voorlopig test Boni-Supermarkten bij drie van haar filialen de point-coupon-machine

Nieuwe indeling
De indeling van de vernieuwde winkel in Elburg is volledig op z'n kop gezet en biedt klanten een totaal nieuw winkelbeeld. Nieuw is het agf-plein waar de klant op een marktachtige wijze geconfronteerd wordt met vers. Ook de flessen-inname is sterk verbeterd met een nieuwe automaat. De presentaties van brood en vlees hebben eveneens meer meters gekregen. Supermarktmanager Lars Spierdijk is erg gelukkig met de restyling van zijn supermarkt. Datzelfde geldt ook voor de vele nieuwe klanten die de nieuwe Boni Supermarkt trekt.

Boni Supermarkten, een regionale supermarktketen met voornamelijk vestigingen in het midden van het land, is door de oprichter de heer Klaassen in 1972 als discounter gepositioneerd. Boni Supermarkten behoorde indertijd als zelfstandige werkmaatschappij tot de Flevo Groep. Door fusies is hieruit de Prisma Food Groep ontstaan. Ook Boni Supermarkten vormt een onderdeel van deze supermarktorganisatie. Momenteel zijn er 32 filialen. "Binnen afzienbare tijd moeten dat er veertig worden", stelt directeur Will van Vugt. Boni Supermarkten beschikt in Nijkerk over een eigen modern distributiecentrum met een oppervlakte van 7000 vierkante meter. De omzet van Boni Supermarkten passeerde in 1998 de driehonderd miljoen gulden.

Vijf garanties iedere dag weer
"De klant hoeft bij ons niets, maar mag alles", aldus Bouke van der Wal. "We gaan terug naar de basis; het spiegelen van artikelen op de schappen heeft niet de hoogste prioriteit. Indien het kan worden producten in manden gepresenteerd".
Boni Supermarkten staat, ondanks het accentueren van de lage prijs, borg voor vijf garanties:

1. Altijd lage prijzen

2. Altijd vers is vers

3. Altijd alle boodschappen

4. Altijd niet goed, geld terug

5. Altijd een vriendelijk woord
De vijf garanties worden in alle vernieuwde supermarkten naar de klant toe gecommuniceerd.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties