Aktie KPN: Bellen zaterdag en 's nachts 33% goedkoper

Datum nieuwsfeit: 26-03-1999
KPN

Datum: 26/3/1999 10:17, Categorie: telecom Aktie van KPN Telecom: Bellen op zaterdag en 's nachts 33% goedkoper

Van 6 april 1999 tot 1 september 1999 kunnen klanten van KPN Telecom goedkoper bellen via het vaste telefoonnet. In die periode gaat bellen binnen de eigen regio op zaterdag de hele dag en alle nachten 2 cent per minuut kosten. Dit is nu 3 cent per minuut. Deze aktietarieven gelden voor alle klanten van KPN Telecom met een BelBasis of BelPlus abonnement. Deze tarieven zijn gelijk aan het zondagtarief dat al eerder ingevoerd werd. Het nachttarief geldt van 00.00 uur tot 08.00 uur.

De regio omvat het eigen netnummergebied plus alle aangrenzende netnummergebieden. Door de tariefsverlaging ontstaat met name voor fervente internet gebruikers extra voordeel als zij het nummer van hun internet provider als voordeelnummer aanmelden. Zij surfen dan in het weekend en in de nacht voor 1,8 cent per minuut (exclusief het starttarief van 10 cent).

De tariefsverlaging is onderdeel van het pakket tariefaanpassingen dat KPN al eerder bekend maakte. Onderdelen hiervan waren onder andere de algemene tariefsverlaging met ingang van 1 januari jl., de introductie van het zondagtarief en VoordeelNummers (bellen met 10% korting naar 3 zelf te kiezen nummers). Voor 1 september a.s. zal een definitieve tariefaanpassing bekend gemaakt worden. Hoe die aanpassing er uit gaat zien is nog niet bekend.