IBM en Novell bundelen WebSphere en NetWare

Datum nieuwsfeit: 26-03-1999
IBM Nederland

IBM en Novell bundelen WebSphere en NetWare

Amsterdam, 25 maart 1999 - IBM en Novell zijn overeengekomen dat zij IBM WebSphere en het Novell besturingssysteem NetWare gebundeld op de markt gaan brengen. WebSphere van IBM is een toonaangevende op Java gebaseerde Web-applicatieserver. Door deze overeenkomst komen de e-business oplossingen van IBM binnen het bereik van de ruim 92 miljoen NetWare-gebruikers.

In het kader van de overeenkomst wordt de Standard Edition van IBM's WebSphere Application Server - die een ´Web application deployment´-omgeving en Website management tools biedt - in licentie gegeven aan Novell. Hierdoor kan Novell de server opnemen in het ´directory-enabled´ besturingssysteem NetWare. De overeenkomst geeft Novell ook het recht de Advanced Edition van WebSphere te verkopen.

De aankondiging is een volgende stap in volgende hoofdstuk in de samenwerking tussen IBM en Novell. Zo bieden bijvoorbeeld ook de serverlijnen Netfinity en OS/390 van IBM ondersteuning voor NetWare. Beide ondernemingen maken zich sterk voor open bedrijfsoplossingen op basis van ondermeer Java en andere industriestandaards zoals XML en Enterprise JavaBeans.

Meer informatie:
IBM Websphere applicatieservers (www.software.ibm.com/websphere) Novell (www.novell.com)

IBM