Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 28-03-1999

Zondag 28 Maart

INBRAAK

In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in Cuijk in de Simon Homburgstraat op een bedrijfsterrein. Onbekenden braken in in een aantal containers die op het terrein staan. Men vermist wat gereedschap, zoals beitels en kwasten.

ONGEVAL

In Mill aan de Beerseweg vond vrijdagmiddag een eenzijdig ongeval plaats. Een 22-jarige man uit Mill verloor de macht over het stuur in een flauwe bocht, net voorbij de Lochtjesweg. De auto begon te slippen en kwam links van de weg tegen een boom tot stilstand. De drie inzittenden raakten licht gewond, m.n. door glassplinters.

In Wilbertoord aan de van Ophovenlaan vond zaterdagmiddag een eenzijdig ongeval plaats. Een 36-jarige automobilist uit Wilbertoord reed over de Van Ophovenlaan , richting Mill. Vermoedelijk nam hij met te hoge snelheid de bocht naar rechts, waardoor hij in de rechterberm terecht kwam, in botsing met 2 bomen. De man raakte licht gewond aan rug en hand. De auto is geheel vernield.

ALCOHOLCONTROLE

De politie Land van Cuijk heeft in de nacht van 27 op 28 maart op diverse plaatsen in het district alcoholcontroles gehouden. 350 bestuurders werden in totaal gecontroleerd. De politie trof 4x een automobilist aan die onder invloed van alcohol een auto bestuurde. Zij kregen een rijverbod alsmede een transactieaanbod van f 390,-

DEMONSTRATIE

In Cuijk werd vrijdagavond bij het gemeentehuis aan het Louis Jansenplein gedemonstreerd door ongeveer 75 Joegoslaven. Er werden leuzen geroepen en men had een kaarsenkrans gemaakt. In Boxmeer is zaterdagmiddag een demonstratie gehouden door de Joegoslavische gemeenschap aldaar. Bij het gemeentehuis op het Raadhuisplein werden enkele toespraken gehouden. De politie schat het aantal aanwezig demonstranten op 75. De actie verliep rustig.