Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Helmond 28-03-99

Persbericht Helmond / Eindhoven/
Deurne: Gewapende overval

Zaterdagmorgen omstreeks 07.45 uur, is er een gewapende overval gepleegd op een winkel aan de Vlierdenseweg. De bedrijfsleider was op dat moment enkele spullen van buiten naar binnen aan het zetten. Plotseling stonden er drie mannen om hem heen met bivakmutsen op. Een van hen was gewapend met een vuurwapen en de andere twee waren in het bezit van een mes. De overvallers maakten in gebrekkig Nederlands duidelijk dat ze geld wilden hebben. Nadat zij de bedrijfsleider geboeid hadden achter gelaten in zijn kantoor, verdwenen zij in de auto van de bedrijfsleider met medeneming van enkele duizenden guldens. Enkele minuten later kon een van de medewerksters de bedrijfleider bevrijden. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Diefstal auto
Zaterdagmiddag, omstreeks 13.09 uur, bleek een personenauto, van het merk Volkswagen, type Golf, kleur grijs, voorzien van het kenteken XY-39-RY, te zijn weggenomen vanaf de Fransebaan.

Eindhoven: Skelter inbeslaggenomen
Zaterdagmiddag omstreeks 17.40 uur, zag een surveillance een gemotoriseerde skelter rijden over de Boschdijk. De bestuurder is staande gehouden. Nadat de 14-jarige Eindhovenaar weigerde zijn naam te noemen is hij aangehouden en overgebracht naar het bureau. Na verhoor is de jongeman opgehaald door zijn ouders. De skelter is inbeslaggenomen en zal worden vernietigd.

Eindhoven: Fietsendief aangehouden
Een 24-jarige inwoner van Eindhoven is zaterdagavond omstreeks 22.43 uur, op de Hoogstraat aangehouden. De man liep met een fiets op de nek die van diefstal afkomstig bleek te zijn. De verdachte is overgebracht naar het bureau en na verhoor heengezonden. De fiets is inbeslaggenomen en veilig gesteld.

Helmond: Onder invloed
Zondagmorgen omstreeks 03.04 uur, is op de Kasteel Traverse een 46-jarige inwoner van Bakel aangehouden vanwege het rijden onder invloed. Doordat een ademanalyse niet mogelijk was is er een bloedproef van de man genomen. De verdachte kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 10 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Helmond: Aanhouding na bedreiging
Zondagmorgen omstreeks 03.50 uur, is een 18-jarige inwoner van Helmond in het uitgaansgebied aangehouden. De verdachte had kort ervoor bij een café een man met de dood bedreigd. De verdachte is overgebracht naar het bureau en ingesloten.

Bij deze aanhouding vonden enkele personen het nodig zich tegen de politie te keren. Een 18-jarige Helmonder trapte daarbij een deuk in de surveillance auto en is hierna eveneens aangehouden. Hij is ingesloten op het politiebureau.

Helmond: Aanhouding na vechtpartij
Zondagmorgen om 03.51 uur, zijn op de Ameidewal een 31-jarige en een 23-jarige man aangehouden. De beide verdachten, inwoners van Helmond, waren aan het vechten om de gunsten van een 17-jarige jongedame. Tijdens deze vechtpartij viel men door een ruit van en automaterialenzaak. Beide mannen zijn overgebracht naar het politiebureau en aldaar ingesloten.

Helmond: Inbraak in een woning
Tussen zaterdagavond 20.15 uur en zondagmorgen 05.00 uur, is er ingebroken in een woning aan de Baroniehof. Men is de woning binnengekomen door verbreking van een balkondeur. Uit de woning zijn een stereo installatie, een TV en een aantal CD schijfjes en geld weggenomen.

Eindhoven: Onder invloed
Zondagmiddag omstreeks 12.18 uur, is op Croy een 36-jarige Eindhovenaar aangehouden.
De man bestuurde een auto terwijl hij onder invloed was. Bij de ademanalyse blies de verdachte 0.75 promille. Bij controle bleek tevens dat de man niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Hij kreeg een transactie van Fl. 390.= aangeboden en een rijverbod voor twee uur.