Politiebericht Groningen/Haren

Persberichten district Groningen/Haren/
Dagelijkse berichten stad Groningen

Inbrekers aangehouden

Aan de Goeman Borgesiuslaan en De Savornin Lohmanlaan in Groningen heeft de politie gisteravond twee mannen van 31 en 29 jaar uit Groningen en de gemeente Veendam aangehouden. Beiden werden opgepakt nadat ze nagenoeg op heterdaad waren betrapt bij een poging in te breken in een woning aan de Goeman Borgesiuslaan. De 31-jarige verdachte werd in de tuin bij de woning aangetroffen waar hij zich in de bosjes had verstopt. De andere verdachte vluchtte en kon even verderop aan de De Savornin Lohmanlaan worden gepakt. De verdachten zijn ingesloten. Ze waren nog niet in de woning geweest.

Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval in de Nieuwe Ebbingestraat in Groningen is gistermiddag een 18-jarige man uit Eelde gewond geraakt. Hij reed over de Nieuwe Ebbingestraat en botste met zijn brommer tegen de auto van een 37-jarige man uit Groningen die vanuit de Noorderkerkstraat net de Ebbingestraat was ingereden. De bromfietser kwam te vallen en is met beenletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen.

Voetganger gewond bij ongeval
Een 27-jarige vrouw uit Groningen is gistermorgen gewond geraakt bij een verkeersongeval in de Fruitstraat in Groningen. De vrouw stak vanachter en een geparkeerde auto de straat over en werd daarbij aangereden door een auto bestuurd door een 51-jarige man uit Groningen. De vrouw viel en moest met bekkenletsel worden overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen.

Hond dood lam
Surveillerende politiemensen troffen na een aantal meldingen in een weiland aan het Hoendiep in Groningen een zogenaamde Alaska-hond aan die achter schapen bleek te hebben aangejaagd. De hond, waarvan de baas - een inwoner van Groningen - ook aanwezig was, had inmiddels een lam doodgebeten en een schaap zodanig opgejaagd dat het dier een gebroken poot opliep. Tegen de baas van de hond is proces-verbaal opgemaakt. Een dierenarts heeft het gewonde schaap verzorgd.

Man vernielt ruiten
Aan de Vishoek in Groningen heeft de politie gistermorgen een 31-jarige man uit Groningen aangehouden. De man - die onder invloed van harddrugs verkeerde - had ruzie gehad in een café en koelde zijn woede op een aantal ruiten van een willekeurig pand. Hij is overgebracht naar het politiebureau waar hij door de GGD behandeld is aan verwondingen aan een hand. Daarna is de man ingesloten. Na verhoor is hij heengezonden

Clandestiene zender uit de lucht gehaald
In samenwerking met de Rijksdienst voor Radiocommunicatie (RDR) heeft de politie gisteravond de geheime zender 'De Zilvermeeuw' uit de lucht gehaald. De zender werd na peilingen aangetroffen in een woning aan de Radijsstraat in Groningen. Tegen de 46-jarige eigenaar is proces-verbaal opgemaakt. Hij deed vrijwillig afstand van de zendapparatuur. De man is inmiddels voor de zesde keer bekeurd wegens illegaal zenden.

Bestuurder onder invloed
Op de Rijksweg in Groningen heeft de politie gistermorgen een 44-jarige man uit Groningen aangehouden. De man reed in een auto en bij een routinecontrole door de politie bleek hij te veel te hebben gedronken. Bij de ademanalyse werd bij de man een alcoholpromillage van 1.7 gemeten. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor is de man met een dagvaarding heengezonden. Er werd hem een rijverbod van 8 uur opgelegd.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel.050-5995010