Plannen dagbesteding mensen met verstandelijke handicap

Datum nieuwsfeit: 29-03-1999

Extra dagbesteding 1999

24 maart 1999

Plannen voor dagbesteding 1999

In de meerjarenafspraken is voor 1999 ten behoeve van dagbesteding van mensen met een verstandelijke handicap 24 miljoen gulden extra gereserveerd. De middelen zijn primair bestemd voor kwalitatieve verbeteringen. Tegelijkertijd wordt geprobeerd om de transmurale samenwerking tussen instellingen te bevorderen. De middelen worden verdeeld naar de zorgkantoorregio. Er is een protocol vastgesteld tussen Zorgverzekeraars Nederland en de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland. Daarin staat aan het slot letterlijk: "De indiener van het gezamenlijke plan voor de dagbesteding stelt de regionale Federatie van Ouderverenigingen in de gelegenheid haar oordeel over het plan te geven. De indiener vermeldt of er een reactie is verkregen en hoe die luidt."

Bron: FvO-Nieuwsbrief, Zevende jaargang, nummer 6, 24 maart 1999