VNU Dagbladengroep: Onderzoek naar verandering organisatie

Datum nieuwsfeit: 29-03-1999
VNU

29/03/99

VNU DAGBLADENGROEP WIL BETER INSPELEN OP VERANDERENDE EISEN VAN DE MARKT:
ONDERZOEK NAAR VERANDERING ORGANISATIE

Haarlem, 29 maart 1999 - VNU Dagbladengroep in Nijmegen wil beter inspelen op de eisen die zowel vanuit de lezers- als de advertentiemarkten worden gesteld. Dit is noodzakelijk om ook bij een wijziging van de marktomstandigheden het succes van de divisie voort te zetten en verder uit te bouwen. Om dit doel te bereiken is onder meer een aantal uitgangspunten voor een verandering van de huidige organisatie geformuleerd. VNU Dagbladengroep heeft het voornemen deze uitgangspunten nader te onderzoeken met inschakeling van externe management consultants.

De nadruk van het beleid zal moeten liggen op een meer doelgerichte bewerking van de lezers- en advertentiemarkten, resultaatverbetering, grotere flexibiliteit en meer slagkracht. Het streven is om het ondernemersschap per productgroep zo dicht mogelijk bij de markt te brengen.

VNU Dagbladengroep is uitgever van vijf regionale dagbladen. De titels zijn BN/DeStem, Brabants Dagblad, Dagblad De Limburger, Eindhovens Dagblad en De Gelderlander. Daarnaast geeft deze VNU-divisie 72 huis-aan-huisbladen en kabelkranten uit en is zij actief met regionale televisie in de provincies Noord-Brabant en Limburg. VNU Dagbladengroep behaalde in 1998 een omzet van NLG 830 miljoen (EUR 377 miljoen) en een bedrijfsresultaat van NLG 131 miljoen (EUR 59 miljoen). Uitgedrukt in full-time eenheden werken er bijna 2.800 mensen.