3Com blijft wereldmarktleider in remote access producten

Datum nieuwsfeit: 29-03-1999

3Com handhaaft positie als wereldmarktleider in remote access producten

Maarssen / Brussel, 29 maart 1999 - 3Com behield in 1998 haar positie als 's werelds grootste leverancier van remote access-producten met een marktaandeel van 29 procent, zo blijkt uit onafhankelijk onderzoek. De Dell'Oro Group publiceerde onlangs haar Remote Access Market Analysis over 1998 en meldt daarin dat 3Com 1998 afsloot met een aandeel van 29 procent van de wereldmarkt voor remote access-producten, die zowel access concentrators (modembanken) als toegangsservers omvat. 3Com behaalde een 31-procents aandeel in access concentrators en was goed voor 17 procent van de verkopen in toegangsservers.

"Er zijn nu wereldwijd meer dan 6 miljoen 3Com-poorten geïnstalleerd, die naar schatting 85 miljoen mensen toegang tot het Internet bieden," verklaarde Irfan Ali, senior vice president en general manager van 3Com Carrier Systems. "Ons Total Control toegangsplatform biedt service-providers een krachtige en complete oplossing voor toegang op afstand, Internet-telefonie en virtual private network-applicaties."

Volgens het Dell'Oro rapport eindigden 3Com en Ascend Communications vrijwel gelijk in marktaandeel voor de totale remote access-markt. Cisco volgde als derde. 3Com bekleedt een stevige positie in de markten voor service-providers (35 procent aandeel) en enterprise omgevingen (22 procent).

Berekening
"Berekeningen van marktaandelen verschillen per onderzoeksbureau en worden onder meer bepaald door de keuze om middelzware toegangsrouters al dan niet als access concentrators te beschouwen. Dell'Oro telt ze niet mee," verklaarde Ali. "Middelzware toegangsrouters worden voornamelijk aan bedrijven verkocht en zijn niet voldoende schaalbaar om als high-density oplossingen voor service-providers te fungeren."

3Com's Total Control toegangsplatforms biedt telecomaanbieders, service-providers en grote ondernemingen een krachtige en complete netwerkoplossing met ondersteuning voor remote access, Internet-telefonie (VoIP) en virtual private network (VPN) applicaties. Het platform biedt bijzonder hoge betrouwbaarheid, dankzij onder andere dubbele voedingen en modulaire applicatiekaarten, waardoor geen kwetsbare schakels (single points of failure) ontstaan. Bovendien kunnen interface- en applicatiekaarten in bedrijf worden vervangen, zodat netwerk-downtime tot een absoluut minimum beperkt blijft.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:

3Com Nederland