Vermeend stelt werkgroep Modernisering Successiewetgeving in

MIN FIN: MODERNISERING SUCCESSIEWETGEVING

PERSBERICHTNR. 99/068 Den Haag 29 maart 1999

VERMEEND STELT WERKGROEP .MODERNISERING SUCCESSIEWETGEVING. IN

De staatssecretaris van Financiën heeft een werkgroep ten behoeve van de modernisering van de successiewetgeving ingesteld. Tot voorzitter is benoemd
prof.mr.J.K. Moltmaker (Hoge Raad). De overige leden van de werkgroep zijn afkomstig uit het bedrijfsleven, de adviespraktijk, de rechtelijke macht, de wetenschap, de Ministeries van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Financiën en de belastingdienst.

De werkgroep heeft tot taak een onderzoek in te stellen naar de modernisering van de successiewetgeving. Daarbij wordt onderzocht in hoeverre die wetgeving aanpassing behoeft in verband met moderne relatievormen, de problemen met betrekking tot de bedrijfsopvolging en de fiscale behandeling van doelvermogens.

Indien de uitkomsten van het onderzoek er aanleiding toe geven zal de werkgroep concrete aanbevelingen doen voor aanpassing van de regelgeving en zal in het oog houden dat de modernisering budgettair neutraal dient te geschieden uit de opbrengst van een herschikking binnen de successiewetgeving en constructiebestrijding op dit terrein.

Woordvoerder: mw E.A. Hijink
Tel.nr: 070 - 342 8229