HP introduceert Windows-based terminalserie

Datum nieuwsfeit: 30-03-1999

HP INTRODUCEERT WINDOWS-BASED TERMINALSERIE

HP NetVectra Windows-based terminals voor eenvoudig, kosteneffectief computergebruik

Amstelveen, 30 maart 1999 - Met de nieuwe serie HP NetVectra Windows-based terminals ontdekt een breed scala aan Europese bedrijven de eenvoud van thin-client/server automatisering. De HP NetVectra Windows-based terminals bieden standaard beheerfuncties, zoals ondersteuning voor HP TopTools, HP's prijswinnende Web-gebaseerde beheersoftware.

HP's end-to-end client/server-oplossing is geschikt voor bijna elke IT-omgeving waar gebruikers toegang hebben tot een vaste set applicaties. HP NetVectra Windows-based terminals en HP NetServers zijn gebruikersvriendelijk, betrouwbaar, goedkoop en vragen nauwelijks onderhoud. HP NetVectra Windows-based terminal kunnen - met SNMP standaard beheersbaarheid - bekeken, gevolgd en beheerd worden met toonaangevende bedrijfsbeheerplatforms, zoals HP OpenView, CA Unicenter TNG of Tivoli TME
10. Met HP NetVectra Windows-based terminals en HP TopTools kunnen beheerders routinetaken, zoals het zoeken, groeperen en volgen van gebruikers, afdelingen of klantengroepen, op hun eigen werkplek uitvoeren.

De eenvoudigste HP NetVectra GT200 Windows-based terminal is geschikt voor gebruikers die alleen het ICA-protocol met Citrix WinFrame 1.6, 1.7 en MetaFrame gebruiken. De HP GT200 wordt geleverd met geïntegreerde terminal-emulatie, 10Base-T netwerkinterface-kaart, twee seriële poorten, PCMCIA-poort, 16 MB RAM, toetsenbord, muis, 16-bit stereogeluid out en 8-bit monogeluid in, SNMP 1.0 support.

De HP NetVectra GT210 Windows-based terminal biedt dezelfde mogelijkheden als de GT200, met daarnaast nog vijftien geïntegreerde terminal-emulaties, het Microsoft RDP-protocol en het Microsoft Windows CE besturingssysteem.

Met de nieuwste mogelijkheden van thin-client informatica met multimedia-ondersteuning presteert de HP NetVectra GT310 Windows-based terminal nog beter. De terminal bevat een Cyrix MediaGXm 200 MHz processor,
10/100 Base-T networking, een twee-weg parallelle poort en twee seriële poorten, het Microsoft Windows CE besturingssysteem, USB en SNMP 1.0 support.

HP is de enige leverancier die een complete end-to-end thin-client/server-oplossing biedt met de HP NetVectra Windows-based terminals, HP NetServer systemen en HP ProCurve networking. In het tweede kwartaal van dit jaar breidt HP de functionaliteit van de HP NetVectra Windows-based terminal nog verder uit. Dan zullen onder meer configuratie op afstand, probleemoplossing en veiligheidsbeheer mogelijk worden.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties