Nieuwe ontwikkelingen Cisco vierde fase integratie van data

Datum nieuwsfeit: 30-03-1999

Cisco annonceert nieuwe ontwikkelingen in vierde fase van strategie voor integratie van data, spraak en video

Uit vijf fasen bestaande strategie voor Multiservice Networking ligt op schema

Amsterdam, 30 maart 1999 -Cisco Systems kondigt nieuwe componenten aan voor haar uit vijf fasen bestaande strategie voor de integratie van data, spraak en video. Voortbouwend op de functionaliteit die eind 1998 in het eerste deel van de vierde fase van deze strategie is geschetst, verbeteren de ontwikkelingen die Cisco nu introduceert, de IP-telefonieoplossingen voor bedrijfsterreinen en de interoperabiliteit tussen wide-area netwerken (WANs). Daarnaast is de klantondersteuning voor multiservice-omgevingen verder verbeterd. De voordelen voor de klant bestaan uit een lagere totale eigendomskosten, een eenvoudiger werking en toegang tot nieuwe toepassingen zoals persoonlijke telefoniediensten.

Deze nieuwe ontwikkelingen van de vierde fase van Cisco's multiservice-strategie combineren de multiservice-functionaliteit voor bedrijfsterreinen en WAN's, waardoor volledig geïntegreerde data-, spraak- en videocommunicatie over het hele netwerk mogelijk wordt. Hiermee is een belangrijke mijlpaal in deze migratie bereikt, omdat nu kwalitatief hoogwaardige telefonieoplossingen voor lokale netwerken (LAN's) in kleine bedrijven en bijkantoren mogelijk zijn. Naast LAN-telefonie wordt ook de interoperabiliteit van legacy-applicaties verbeterd en ontstaat er een uitgebreidere gateway-functionaliteit.

Multiservice-networking biedt de functionaliteit van bedrijfstelefooncentrales binnen lokale netwerken, bedrijfsterreinen, stedelijke netwerken en WAN's, en vervangt de conventionele bedrijfstelefooncentrale. Hierdoor kan een deel van het budget voor telefonie worden overgeheveld naar de algemene infrastructuur en verminderen de totale uitgaven voor telefonie, faciliteiten en onderhoud. Daarnaast maakt deze ontwikkeling de weg vrij voor innovatieve toepassingen van telefonie.

De vandaag geannonceerde multiservice-producten zijn:

* De nieuwe Cisco CallManager 2.2 en de beschikbaarheid van communicatiesystemen voor LAN-telefonie voor kleine bedrijven en bijkantoren; * De VSC2700 Virtuele Switch Controller voor de Catalyst 8500-serie Asynchronous Transfer Mode (ATM) switch-routers; * Betere video op de Cisco MC3810 Access Concentrator; * Uitbreidingen van Voice over Frame Relay (VoFR) en spraak over het Internet Protocol (VoIP) voor de gateways van de Cisco 2600, 3600 en 3810 Series; * Het Network Implementation Services (NIS) programma voor Multiservices.

"De integratie van data, spraak en video op een enkel multiservicenetwerk wordt voor zakelijke gebruikers steeds belangrijker, omdat zij de evidente voordelen daarvan beginnen in te zien. Ook is de technologie nu rijp voor de praktijk," zegt Peter Alexander, Cisco's vice-president enterprise marketing. "Cisco loopt hiermee voorop, wat blijkt uit het feit dat we voortdurend onderdelen realiseren van deze strategie die we al in 1997 hebben aangekondigd. In de eerste helft van boekjaar 1999 hebben we al meer dan 300.000 poorten voor packet-telefonie verkocht."

IP-telefoons voor kleine bedrijven en bijkantoren

Als resultaat van de eerste ontwikkelinitiatieven sinds de acquisitie van Selsius Systems, kondigt Cisco nu communicatiesystemen aan voor kleine bedrijven en bijkantoren die gebaseerd zijn op LAN-telefonie. Deze zeer grondig geteste oplossingen markeren de eerste stap op weg naar toepassing in het hele bedrijf.

David Tucker, algemeen manager van Cisco's enterprise voice business unit en voormalig CEO van Selsius Systems, merkt op dat deze nieuwe ontwikkelingen een goede indicatie zijn van de probleemloze integratie van beide bedrijven: "Het samenvoegen van de twee bedrijven is uiterst succesvol verlopen - we hadden een bewezen en inmiddels verder verbeterde interoperabiliteit met bestaande gateway-producten van Cisco en we zijn hard op weg om samen met klanten schaalbare systemen voor IP-telefonie te implementeren."

Eveneens nieuw is de Cisco CallManager 2.2 software. CallManager 2.2 bevat onder andere uitgebreide H.323-interoperabiliteit met RAS-ondersteuning (versie 2), g.723.1-interoperabiliteit met de Cisco AS5300 en een TAPI 2.1-interface (Windows Telephony Application Programming Interface) voor kosteneffectieve, louter softwarematige spraaktoepassingen. Daarnaast zijn uitgebreide diensten zoals wachtstand (hold), doorsturen (transfer, forward) en conferenties beschikbaar vanaf Cisco IP-telefoons naar elk H.323-apparaat, zoals de Cisco 2600, 3600 en AS5300-serie gateways. CallManager 2.2 is ook schaalbaar en kan een vrijwel onbeperkte hoeveelheid digitale bellers verwerken. Tot slot beschikt CallManager 2.2 over Cisco Valet, een geheel op software gebaseerd systeem voor voice-berichten, dat traditionele spraakdiensten biedt via telefoons en webbrowsers.

Thomas Koll, vice-president van de Internet Customer Unit bij Microsoft, over de voordelen voor de klant als CallManager 2.2 in combinatie met Microsoft Windows NT Server 4.0. wordt gebruikt: "Klanten willen geconvergeerde communicatieoplossingen die goed werken, direct al meerwaarde leveren en openstaan voor toekomstige ontwikkelingen. Windows NT is een uitstekend open platform gebleken voor een dergelijke convergentie. Cisco's CallManager en de open telefonie-architectuur zal onze wederzijdse klanten helpen om de gewenste netwerkconvergentie te realiseren."

"Vooral door de enorme schaalbaarheid is het Cisco-systeem voor IP-telefonie zowel qua concept als qua architectuur schot in de roos," zegt Alan Perry, telecom-manager bij de Rogers Group. "Het systeem bespaart ons niet alleen geld, maar ook veel bandbreedte. We verwachten een jaarlijkse kostenbesparing van 200.000 dollar op onderhoud en beheer, wanneer we het systeem op grotere schaal gaan implementeren."

VSC2700 voor Catalyst 8500

Cisco's VSC2700, de eerste call-control oplossing die gebruikmaakt van het Simple Gateway Control Protocol (SGCP), is nu beschikbaar voor de Catalyst 8500-serie multiservice ATM switch-routers. Deze oplossing ondersteunt packet-telefonie en is in staat om spraakverbindingen te leggen via het datanetwerk. De VSC2700/Catalyst 8500 oplossing vervangt de 'tandem circuit-switching' in de bedrijfstelefooncntrale, door spraak- en dataservices binnen één enkele ATM-infrastructuur te integreren. Daardoor kan rechtstreeks tussen verschillende afdelingen of gebouwen worden getelefoneerd via de bestaande data-infrastructuur.

Cisco MC3810 video-uitbreidingen

De toevoeging van Cisco Multimedia Conferencing Manager (MCM) aan de Cisco MC3810 Multiservice Access Concentrator stelt klanten in staat om één enkele bridge te gebruiken, waarmee naadloos gemigreerd kan worden van H.320-video naar de nieuwe wereld van H.323 op één enkel platform. H.323-video over T1/ATM biedt gebruikers een hogere kwaliteit video, die geschikt is voor nieuwe applicaties zoals leren op afstand en videoconferenties van professionele kwaliteit.

VoFR- en VoIP-uitbreidingen voor de Cisco 2600, 3600 en 3810

Nieuwe uitbreidingen van software en hardware voor de Cisco 2600, 3600 en 3810 multiservice toegangsrouters stellen zowel zakelijke klanten als serviceaanbieders in staat om grootschalige, op packets gebaseerde spraakinfrastructuren te bouwen, tegen een fractie van de kosten van traditionele technologieën.

Cisco NIS-programma voor Implementation Services

Schaalbare implementatie en ondersteuning zijn van essentieel belang voor de toepassing van multiservice-omgevingen, zowel voor leveranciers als klanten. Cisco's nieuwe programma, Network Implementation Services (NIS) voor Multiservices, biedt projectmanagement, projectontwerp, installatie en exploitatie van volledige multiservice-oplossingen. Cisco zal deze dienstverlening aanbieden op een wereldwijde basis, in samenwerking met belangrijke partners.

Prijzen en beschikbaarheid

CallManager 2.2 is gratis en zal in mei 1999 beschikbaar komen. De bijbehorende telefoons en gateway-licenties zijn geprijsd op basis van aantallen, met een gemiddelde prijs van ongeveer 125 dollar per gebruiker. De VSC2700/Catalyst 8500-oplossing zal in april 1999 beschikbaar komen; de prijsstelling is afhankelijk van de configuratie. De MCM-functionaliteit voor de Cisco MC3810 Multiservice Access Concentrator is per direct beschikbaar, met prijzen vanaf 6.495 dollar voor een volledig geïntegreerde oplossing van data, spraak en video. NIS voor Multiservices is eveneens per direct beschikbaar; de prijs daarvan wordt per project vastgesteld.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com.

Voor meer informatie: Bezoek PR contacten.

All contents copyright © 1992--1999 Cisco Systems, Inc. Important Notices and Privacy Statement.