Stork en Lectra samen in digitale textieldruksystemen

Datum nieuwsfeit: 31-03-1999

Stork Group

Naarden, 31 maart 1999

Samenwerking Stork en Lectra voor ontwikkeling digitale textieldruksystemen

Stork en het Franse Lectra Systèmes hebben een intentieverklaring getekend voor een wereldwijde strategische samenwerking t.b.v. het ontwikkelen en op de markt brengen van digitale textieldruksystemen.

De samenwerking is gericht op monsters en kleine series van bedrukt textiel die exact zo worden geprint als ze op de CAD-systemen zijn ontworpen. Dat is mogelijk door een geïntegreerd concept voor computer aided design (CAD), digitaal printen en verdere voorbereiding voor het confectieproces, waaronder geautomatiseerd snijden. Die combinatie resulteert in grote tijds- en kostenbesparingen.

Lectra Systèmes (Frankrijk) is wereldmarktleider op het gebied van CAD / CAM systemen voor de mode-branche en industriële textieltoepassingen, onder meer voor de automobiel- en luchtvaartsector. Lectra realiseerde in 1998 met 1.400 medewerkers een omzet van NLG 400 miljoen (EUR 185 miljoen).

Stork is wereldmarktleider op het gebied van textielrotatiezeefdruk en ontwikkelt en produceert als enige ter wereld systemen en technologieën voor alle processtappen van het textieldruktraject. De Stork Textile Printing Group realiseerde in 1998 NLG 650 miljoen (EUR
300 miljoen) omzet van de totale Stork omzet van NLG 5 miljard (EUR
2,3 miljard).