WRQ introduceert Reflection EnterView 2.0

Datum nieuwsfeit: 31-03-1999

WRQ introduceert Reflection EnterView 2.0, een oplossing om data op hostcomputers toegankelijk te maken

Biedt zeer goede beveiliging, eenvoudiger management, grote schaalbaarheid en de meest gangbare connecties naar hostsystemen

Den Haag, 31 maart 1999 - WRQ maakt bekend dat Reflection EnterView 2.0 leverbaar is. Enterview 2.0 kan eenvoudig op elke webserver geïnstalleerd worden en op het moment dat daartoe behoefte bestaat, naar de desktop worden gedownload. Hiermee kunnen bedrijven hun host-informatie via het web delen met zakelijke partners en werknemers op kantoor en thuis. Reflection EnterView 2.0 is de meest robuuste oplossing op dit gebied die momenteel verkrijgbaar is en biedt als eerste programma een ingebouwde beveiliging op basis van TLS (Transport Layer Security). TLS zorgt voor een maximale beveiliging van de gegevens door middel van versleuteling. EnterView 2.0 is voorzien van vereenvoudigde managementgereedschappen en beschikt over opties om het scherm onmiddellijk te verversen. Tot slot is dit nieuwe product zeer goed schaalbaar en ondersteunt het meer host-systemen dan vergelijkbare producten.

"Nu het Web steeds populairder wordt om informatie uit te wisselen, zoeken bedrijven naar manieren om de waarde van hun informatiesystemen te vergroten om de concurrentie voor te blijven," zegt Shaun Wolfe, Reflection business unit manager bij WRQ. "Reflection EnterView biedt de veiligste en makkelijkste oplossing om dat te bereiken."

Nieuwe eigenschappen

* Reflection EnterView 2.0 bevat de volgende nieuwe eigenschappen en verbeteringen:

* Beveiliging door middel van geïntegreerde SSL/TLS 168-bit triple DES en 56-bit DES-versleuteling;

* Deployment Director voor een moeiteloze installatie en eenvoudig management;

* IBM 5250 emulatie voor IBM AS/400-hosts;

* HP 700/94 en HP 700/98 emulatie (via NS/VT en Telnet) voor HP 3000- en 9000-hosts;

* Printservices en bestandsoverdracht voor IBM-mainframes via IND$FILE.

Ongeëvenaarde beveiliging
Reflection EnterView 2.0 is voorzien van een geïntegreerde oplossing, die een maximale bescherming biedt tegen het onderscheppen van bedrijfsgegevens. Reflection EnterView maakt gebruik van een Java-client en een proxyserver met end-to-end beveiligingsservices, waaronder standaard 168-bit triple DES en 56-bit DES gegevensversleuteling en secure server authenticatie. WRQ kan op verzoek ook binnen Europa de individuele exportlicentie van 168-bit triple DES aanvragen. EnterView ondersteunt daarnaast SSL/TLS (Secure Sockets Layer/Transport Layer Security), een verbeterde open versie van SSL. SSL is de de facto standaard voor veilige connecties over het Internet.

"Het implementeren van beveiligde Web-to-host verbindingen op basis van TLS en een Java proxyserver is een goed doordachte, strategische stap van WRQ," zegt Anura Gurugé, onafhankelijk consultant, auteur en expert op het gebied van SNA-netwerktechnologie. "WRQ is daarmee haar concurrenten voor op het gebied van een op standaarden gebaseerde, schaalbare beveiligingsoplossing." Voorts is Reflection EnterView compatibel met de meeste Virtual Private Networks (VPN's), waardoor bedrijven de mogelijkheid hebben om hun bestaande beveiligingsmodel zowel onafhankelijk van als in combinatie met Reflection EnterView te gebruiken.

Vereenvoudigd beheer
Reflection EnterView bevat geavanceerde beheermogelijkheden, die de potentiële problemen op het gebied van netwerkmanagement van Web-to-host verbindingen elimineren. Zoals met alle Reflection-oplossingen voor host-connectiviteit het geval is, biedt ook Reflection EnterView 2.0 een reeks managementgereedschappen, waarmee de IT-afdeling host-sessies eenvoudig kan installeren, beheren en configureren. Daarbij maakt het niet uit of een gebruiker een 'lokale werknemer' is of een zakelijke partner die zich elders bevindt. Deze gereedschappen zijn onder meer:

* Deployment Director - Dit eenvoudig te gebruiken gereedschap laat de systeembeheerder met behulp van webtechnologie in vijf simpele stappen host-sessies configureren en installeren. Daardoor kunnen bedrijven op een eenvoudige manier binnen enkele minuten Web-to-host toegang bieden aan duizenden gebruikers.

* Usage Metering - Hiermee kan de toegang tot hosts eenvoudig worden bewaakt, beheerd en gewijzigd.

* Opties voor automatische schermverversing - Het flexibele ontwerp van Reflection EnterView profiteert van de webomgeving via op Java-technologie gebaseerde API's (Application Programming Interfaces). De API's zijn te benaderen via Java, JavaScript, VBScript en HTML, waardoor een framework voor het Web ontstaat waarmee ontwikkelaars een eenvoudig te gebruiken gebruikersinterface kunnen maken, die de bruikbaarheid van legacy toepassingen verbetert.

WRQ heeft nauw samengewerkt met J&B Computing Services, met als doel om een J42-interface te ontwikkelen die compatibel is met Reflection EnterView. J&B is de maker van J42 for Application Access, een toonaangevend, geautomatiseerd gereedschap om terminalschermen te verversen. J42 is gebaseerd op een krachtig dynamisch conversie-algoritme voor host-schermen, dat gebruikers van Reflection EnterView een eenvoudige oplossing biedt om het traditionele 'groene scherm' automatisch te veranderen in de bekende 'point-and-click' grafische gebruikersinterface.

Grote schaalbaarheid
De architectuur van Reflection EnterView stelt bedrijven in staat om op webtechnologie gebaseerde host-toegang te bieden aan een oneindig aantal gebruikers. Veel producten die via webtechnologie toegang tot hosts bieden zijn echter serverafhankelijk, waardoor systeembeheerders worden belemmerd om nieuwe gebruikers en sessies toe te voegen. In potentie beperkt dit ook het aantal beschikbare toepassingen.

Reflection EnterView hanteert een andere benadering. Ze werkt met een nieuwe standaard voor het installeren, het configureren en het starten van applicaties vanaf een webpagina op het intranet van een bedrijf. Hierdoor wordt de onmiddellijke connectie van duizenden gebruikers mogelijk gemaakt. Wanneer Reflection EnterView eenmaal naar de desktop is gedownload, wordt er een directe verbinding met de host opgezet, in plaats van een connectie die via de server verloopt. Dit betekent dat de schaalbaarheid niet wordt beperkt door de capaciteit van de server. Bovendien blijft de gebruiker verbonden met de gegevens op de host wanneer de server uitvalt.

Zoals met alle beveiligingsoplossingen, is de implementatie van Reflection EnterView's ingebouwde beveiligingsmodel van invloed op de schaalbaarheid. Niettemin blijft Reflection EnterView de meest schaalbare Web-to-host oplossing die momenteel beschikbaar is.

Brede ondersteuning
Veel bedrijven werken met een grote verscheidenheid aan server- en desktop-platforms en hebben koppelingen naar meerdere host-systemen nodig. Reflection EnterView vermindert de kosten en de druk op het systeembeheer, doordat het één enkele oplossing biedt voor het benaderen van meer host-systemen dan elk ander Web-to-host product. De ondersteunde host-systemen zijn: IBM 3270 en 5250 voor IBM-mainframes en AS/400, VT 220 en VT 400 voor Unix en Digital (VAX) en HP 700/94 en 700/98 voor Hewlett-Packard 3000 en 9000. Omdat Reflection EnterView platformonafhankelijk is en gebaseerd is op Java-technologie, werken alle gebruikers binnen de context van de browser-interface - waar ze zich ook bevinden en onafhankelijk van de gebruikte client. Reflection EnterView draait op elke voor Java geschikte PC met Windows 95, Windows 98 of Windows NT 4.0, op de Macintosh, laptops, werkstations of netwerkcomputers met een browser die JDK 1.1 ondersteunt.

Beschikbaarheid
Reflection EnterView 2.0 is vanaf heden beschikbaar via de distributeurs van WRQ. EnterView is beschikbaar op WRQ's website: www.wrq.com.

Over WRQ
WRQ, opgericht in 1981, ontwikkelt software voor het koppelen, het beheren en het beveiligen van bedrijfsnetwerken. Deze softwareoplossingen helpen en bieden een hoge kwaliteit. De WRQ-producten worden ondersteund door WRQ's Guide Services technische supportprogramma. WRQ is een particuliere onderneming en behoort tot de 17 grootste onafhankelijke PC-softwareleveranciers in de Verenigde Staten. Het bedrijf beschikt wereldwijd over vestigingen en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributeursnetwerk. Het hoofdkantoor bevindt zich in Seattle (VS). Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. In Nederland worden de WRQ-producten gedistribueerd door BMC Software Services in Den Haag en Cosyco Software in Eindhoven. De distributeurs in België zijn Cosyco Software België in Vilvoorde en BMC Software Services in Antwerpen.

VOOR MEER INFORMATIE
WRQ, Gerthild van Kampen, tel. + 31 (0)70 - 375 11 00 of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Anneke de Kort, tel. + 31 (0)23 - 562 82 08, WRQ is te bereiken op het Web: www.wrq.com

WRQ, het WRQ-logo, WRQ Guide Services en Reflection zijn handelsmerken van WRQ, Inc. en zijn geregistreerd in de Verenigde Staten en in andere landen. Reflection EnterView, Reflection Hands-Free Administration, WRQ Express en AtGuard zijn handelsmerken van WRQ, Inc. Andere merk- en productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve houders.