Samenwerkingsinitiatief geconvergeerde netwerkoplossingen

Datum nieuwsfeit: 01-04-1999

3Com ontplooit samenwerkingsinitiatief voor
inzet van geconvergeerde netwerkoplossingen

Microsoft, Dell en Siemens eerste deelnemers in Convergence Leadership Alliance Program

Maarssen / Brussel, 1 april 1999 - 3Com introduceert het Convergence Leadership Alliance Program, een samenwerkingsinitiatief dat gericht is op versnelde inzet van geïntegreerde oplossingen voor spraak-, video- en datacommunicatie over geconvergeerde netwerken. Hierbij worden de diverse verkeerstypen over één netwerkinfrastructuur geleid. Het programma is een belangrijke stimulans om organisaties te ondersteunen bij het gebruik van geconvergeerde netwerken en geavanceerde multimedia-applicaties, zodat ze efficiënter en concurrerender kunnen opereren. In haar Convergence Lab in het Amerikaanse Santa Clara werkt 3Com al enige tijd nauw samen met vooraanstaande technologieleveranciers aan het ontwikkelen, integreren, testen en ondersteunen van geconvergeerde oplossingen. 3Com maakte de namen bekend van de eerste deelnemers aan het alliantieprogramma:

Dell Computer - Het Lab werkt met desktop-computers van Dell die zijn voorzien van 3Com netwerkkaarten FutureTel - MPEG-1/MPEG-2 technologie voor PC-video, netwerkvideo, video-publishing en broadcasting International Automation Associates - oplossingsaanbieder en systeem-integrator Microsoft - Voor desktop-teleconferencing en streaming video-technologie op basis van Windows Optivision - Voor MPEG videotechnologie
Polycom - leverancier van audio-, data- en videoconferencing-producten Siemens Information and Communication Networks - systeemintegrator en oplossingsleverancier Tegrity - Voor interactieve presentatietools

Het Convergence Leadership Alliance Program richt zich op leveranciers, systeem-integrators en eindgebruikers. Leveranciers kunnen hun producten en technologieën in de laboratorium-omgeving integreren en testen, optimaliseren en documenteren, zowel vanuit het oogpunt van netwerkinfrastructuur als applicatiebehoefte. Op basis hiervan kunnen gebruikers onderbouwde adviezen en ondersteuning krijgen voor bedrijfsbrede inzet van geconvergeerde oplossingen die in het Convergence Lab zijn samengesteld en getest. Systeem-integrators kunnen gebruik maken van een opleidingsprogramma voor inzet van streaming media-oplossingen met behulp van Microsoft's Windows Media Technologies. Die oplossingen zijn inzetbaar voor taken als online training, bedrijfsinterne communicatie en e-commerce.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie