Carrier Unisource installeert billing systeem van ICL

Datum nieuwsfeit: 01-04-1999

CARRIER UNISOURCE INSTALLEERT BILLING SYSTEEM VAN ICL

Maarssen - 30 mrt - Net als verschillende telecomaanbieders in Nederland heeft het internationaal opererende Unisource Carrier Services (UCS) gekozen voor het Prospero interconnect billing systeem van ICL. In ons land wordt het systeem veelal gebruikt voor het berekenen van het gebruik van het ondergrondse telefoonnet voor GSM-verbindingen. UCS (Z?rich) zet Prospero in voor alle traffic rating en het billing process voor de grootgebruikers in de voicemarkt.

Met de aankoop van het ICL-systeem is zo'n anderhalf miljoen gulden gemoeid. Unisource Carrier Services verzorgt in en buiten Europa de afhandeling van telefonie, bandwith en Internetverkeer voor andere carriers als telecomaanbieders, netwerkoperators en serviceproviders.

Volgens Robert Snijder, de directeur Information Technology van UCS, is customerservice een zeer belangrijk onderdeel van het dienstenprogramma dat zijn bedrijf. 'Het toepassen van het rating en billing systeem van ICL betekent dat we goed inzicht hebben in real-time omzet- en kostenanalyses per carrier, per klant en per bestemming. We kunnen er een stuk effici?nter en flexibeler door opereren, voordelen die we doorgeven aan onze klanten.'

UCS biedt maatwerk in telecommunicatie tegen concurrerende tarieven en

garandeert flexibiliteit bij het inkopen van capaciteit. Dat betekent voor de UCS-klanten voordelen die doorwerken in de kostenstructuur voor hun eindgebruikers. Het met behulp van Prospero realiseren van concurrerende interconnectietarieven staat centraal in de strategie van Unisource Carrier Service. Het bedrijf noemt de keuze voor het billing systeem voor de "carrier's carrier" markt daarom strategisch zeer belangrijk.

UCS past de allernieuwste versie van het rating en billingsysteem Propero toe. Die versie biedt o.a. multi-currency functionaliteiten, wat de Pan-Europese operatie van UCS goed ondersteunt. Prospero wordt ook in Nederland door verschillende telecomaanbieders toegepast. Naast Prospero biedt ICL het mediation systeem SIMS en het event billing systeem Geneva. Dit pakket van applicaties levert een volledig end-to-end revenue managementoplossing. ICL's leveringsprogramma voor de telecommarkt omvat verder een grote reeks diensten als call centre service, content management, platforms, desktop services, outsourcing, electronic commerce, interactieve kiosken, smartcard systems and web designs. Veel van deze diensten en producten worden ook door carriers in ons land toegepast.

Noot voor de redactie: Unisource Carrier Services AG in Z?rich is een dochteronderneming van Unisource NV. UCS heeft vestigingen in Zwitserland, Duitsland, Nederland en Groot-Brittanni?. Het levert tegen concurrerende tarieven een innovatief programma van internationale telecommunicatie diensten en carrier oplossingen voor alle segmenten van de Europese grootgebruikermarkt Dit programma omvat telefonie (spraak), Internet transit services en managed bandwith services. Verder biedt UCS een van de grootste en snelste commerci?le ATM-netwerken voor Europese carriers met 11 PoP's in Europa en Noord-Amerika. De totale omzet van UCS bedroeg in 1997 zo'n 193 miljoen dollar. Vorig jaar verzorgde de carrier circa 600 miljoen minuten telecomverkeer voor de grootgebruikers onder de klanten alleen.

ICL Nederland behoort tot het gelijknamige internationale concern op het gebied van IT-systemen en -service. Dat heeft vestigingen in meer dan in 70 landen en meer dan 19.000 medewerkers. De omzet van de ICL-groep was in 1997 circa 8 miljard gulden. Het concern levert IT-systemen voor belangrijke projecten en innovatieve diensten voor marktgebieden als detailhandel, distributie en logistiek, financi?le sector, travel, telecoms, utilities, onderwijs en overheid. Diensten die het concern biedt liggen op het terrein van internationale helpdesks, outsourcing, netwerk services, facility management, inter/intranets, electronic commerce, interactieve kiosken, smart card systemen. ICL wil in 2000 naar de beurs gaan.
-----------

Voor verdere informatie (