Uitgifte certificaten pharmaceutische indices Abn Amro

Datum nieuwsfeit: 01-04-1999

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
1 april 1999

ABN AMRO GEEFT CERTIFICATEN OP EUROPESE EN AMERIKAANSE PHARMACEUTISCHE INDICES UIT

Op 7 april 1999 geeft ABN AMRO 250.000 indexcertificaten uit op de Dow Jones StoxxSM Pharmaceutical Index en 250.000 indexcertificaten op de S&P Pharmaceutical Index, in beide gevallen met een looptijd tot 7 april 2004.

Indexcertificaten bieden beleggers de mogelijkheid om van de koersontwikkeling van de onderliggende index te profiteren. In tegenstelling tot financiële producten waarmee naar een hoger rendement dan de index wordt gestreefd, zijn indexcertificaten slechts bedoeld om de koersontwikkeling van de onderliggende index of sector te evenaren. Het belangrijkste voordeel van het indexcertificaat voor beleggers is de mogelijkheid van risicospreiding. Het beleggingsresultaat is niet langer afhankelijk van de winstontwikkeling bij een enkel bedrijf.

ABN AMRO wil de komende tijd meer indexcertificaten gaan uitgeven, zodat beleggers een eigen portefeuille van zorgvuldig geselecteerde indices kunnen samenstellen. Het resultaat van deze portefeuille kan op ieder moment tegen de ontwikkeling van de onderliggende koersen worden afgezet.

De indicatieve uitgifteprijs bedraagt EUR 396,10 voor de certificaten op de Dow Jones StoxxSM Pharmaceutical Index en USD 434,80 (100,0% spot, afgerond op NLG 0,10) voor de certificaten op de S&P Pharmaceutical Index. De ratio van de certificaten per index is 1:1 voor beide tranches. Op de einddatum ontvangt de certificaathouder 100,0% van de waarde van de index. Uitkering vindt plaats in EUR respectievelijk USD. De certificaten worden per 7 april 1999 genoteerd op de Officiële Markt van de AEX Exchanges in Amsterdam. De koers wordt gepubliceerd op Reuters pagina AAHEC en Bloomberg pagina AAEC. ABN AMRO Bank N.V. is lead-manager van de uitgifte.

Perscontacten:
Drs. E. van Velzen

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend