Sabbatstichting organiseert maaltijd in Vierhouten

(zdb@xs4all.nl)

Toelichting f 100.000 prijsvraag bij sabbatswijding

Datum: 2 april 1999

TOELICHTING OP PRIJSVRAAG F 100.000,=BELONING.

SABBATSTICHTING ORGANISEERT MAANDELIJKSE WIJDING EN MAALTIJD IN RUIMTE TE VIERHOUTEN.

Op vrijdag 2 april a.s organiseert de Sabbatstichting een sabbatswijding voor iedereen die belangstelling heeft voor de zaterdag als bijbelse rustdag. Na een gezamenlijke vegetarische maaltijd die voor iedereen gratis toegankelijk is, zal drs Tineke Blokland een korte inleiding verzorgen. Mw Blokland maakte deel uit van de onafhankelijke jury die afgelopen week de inzendingen beoordeelde in de door de sabbatstichting uitgeschreven prijsvraag, waarin een beloning van f 100.000,= werd uitgeloofd voor degene die op bijbelse gronden kon aantonen dat de zondag de in de Bijbel bedoelde sabbat is. Zoals bekend oordeelde de jury (waarin sabbatvierders en zondagvierders vertegenwoordigd waren) unaniem dat geen van de inzenders het sluitend en overtuigend bewijs geleverd had en dat de beloning om die reden aan geen van de inzenders toeviel. Mw. Blokland zal een toelichting verzorgen op de inzendingen, de overwegingen en werkwijze van de jury en de uitslag. Mw Blokland is theologe en tolk/vertaler Hebreeuws. Na de inleiding van mw Blokland zal de sabbat geopend door ds N. Kooren uit Apeldoorn.

De sabbatstichting voorziet in een enorme behoefte nu steeds meer christenen zich bezinnen op de betekenis van de bijbelse rustdag en de achtergronden daarvan. De oproep tot onthaasting en de akties tegen de 24 uurs economie zijn daar duidelijke voorbeelden van. Met name het toegenomen contact tussen Nederlandse en Israëlische gelovigen heeft ook de belangstelling voor de bijbelse sabbat nieuw leven ingeblazen.

De bijeenkomst van april a.s. in de Ruimte (het voormalige PMT) aan de Elspeterweg 177 in Vierhouten(tegenover generaal Winkelmankazerne) vangt aan om 18.00 uur met de maaltijd. De lezing en wijding vangen aan om 19.00 uur. Toegang is vrij. Voor de gratis maaltijd is reservering gewenst via het secretariaat van de Sabbatstichting 055 5423977. Vierhouten 25-02-'99

Persinfo: Mike Gassenaar, secretaris Sabbatstichting

Organisatie: sabbatstichting