Politiebericht Drenthe

17:11 zaterdag 3 april 1999

Roel Hallink, tel.: 06 - 51528156

* Dodelijk ongeval

ZUIDWOLDE - Vanmorgen omstreeks 10.40 uur is de 67-jarige mevrouw H.S. Bouma uit Epe omgekomen bij een verkeersongeval op de Hoogeveenseweg in Zuidwolde. Zij reed vanaf de Echtenseweg de Hoogeveenseweg op en verleende geen voorrang aan een bus, bestuurd door een 56-jarige inwoner van Appelscha, die richting Zuidwolde reed. De buschauffeur heeft nog geprobeerd haar te ontwijken, maar kon niet voorkomen dat hij met de bus vol in de flank van de personenauto kwam. Mevr. Douma overleed ter plaatse. De buschauffeur en de passagiers kwamen met de schrik vrij. De auto van de vrouw werd zwaar beschadigd.

* Snelkraak in winkel

EMMEN - Afgelopen nacht heeft men kans gezien de afgesloten passage aan De Weiert binnen te komen en de glazendeur van een winkel in te slaan. Door het gat in de deur zijn de daders in de winkel gekomen en hebben daar met een steen twee vitrines met gouden sierraden stuk geslagen. De gouden sierraden zijn allemaal verdwenen. Hoeveel er weg is en hoe hoog de schade is, is nog niet bekend.

* Aanrijding met letsel N37

WACHTUM - Vanmorgen rond half zeven raakten drie personen gewond bij een aanrijding in dichte mist op de N37 bij Wachtum.
Een 42-jarige inwoner uit Erica reed met zijn bestelbus over de N37 richting Hoogeveen. Plotseling merkte hij dat hij de afslag Wachtum had gemist en wilde hij op de weg keren. Hij verminderde wat snelheid en de achterhem rijdende auto, bestuurd door een 39-jarige vrouw uit Emmen, wilde hem inhalen. Op het moment dat zij dat deed, sloeg de bestelbus linksaf om te keren. Zij knalde vol tegen de zijkant van de bus, die daardoor op de zijkant terecht kwam. De vrouw uit Emmen en twee inzittende vrouwen ( 18 en 41 jaar)van de bestelbus raakten gewond en zijn overgebracht nar het ziekenhuis in Emmen. Achteraf bleken de verwondingen mee te vallen. De chauffeur van de bestelbus kwam met de schrik vrij. Beide auto waren zeer zwaar beschadigd.

* Auto's botsen op tractor met giertank

DWINGELOO - Vanmiddag rond half twee raakten 4 personen gewond bij een aanrijding op de N855, de weg tussen Eemster en Dwingeloo. Een tractor met daarachter een giertank, bestuurd door een 50-jarige man uit Dwingeloo, wilde linksaf slaan een zijweggetje in. Nadat hij was ingehaald door enkele auto's sloeg hij linksaf. Hij had wel richting aan gegeven, maar dat was door de stront niet zichtbaar aan de achterzijde van de giertank. Hij werd op dat moment ingehaald door 2 personenauto's. De voorste van deze knalde tegen het voorwiel van de tractor en de tweede auto knalde tegen de zijkant van de mesttank. De beide bestuurders, beiden 22 jaar en komende uit Putten, van deze auto's en de passagiers van deze auto's, 2 mannen van 19 en 21 jaar uit Putten, raakten allen gewond en zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen. De verwondingen lijken achteraf mee te vallen. De beide auto's raakten zwaar beschadigd.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe