Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 04-04-1999

Zondag 4 April

BRAND IN VOLKSTUINCOMPLEX

Vrijdagavond is in het volkstuincomplex aan de Oosterplasweg een tuinhuisje geheel uitgebrand, een andere raakte zwaar beschadigd. De brandweer bluste het vuur. Het schadebedrag is onbekend. De politie sluit brandstichting niet uit.

MAN VAN GSM BEROOFD, VERDACHTEN AANGEHOUDEN

In de nacht van vrijdag op zaterdag is in de Stationspassarelle een man van zijn GSM beroofd. Van het 38-jarige slachtoffer uit Berlicum werd door 3 mannen getracht de GSM af te pakken. De man werkte tegen, waarop hij in elkaar werd geslagen, onder andere met gebruik van een bierflesje. Uiteindelijk ging hij vanaf de roltrap naar beneden, waar bij gewond bleef liggen. Hij werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis, na behandeling kon hij huiswaarts keren. De nacht erop kon de politie in de Visstraat twee verdachten aanhouden en in verzekering gesteld. De twee, een 20-jarige en 19-jarige man uit Den Bosch, voldeden aan het signalement.

ACHTERVOLGING VAN GESTOLEN AUTO

De politie heeft vannacht twee mannen in een gestolen auto aangehouden. De surveillance achtervolgde de auto, die stoptekens negeerde, vanuit Den Bosch-Noord via de A2 en de A59. Ter hoogte van de afrit Maaspoort reden de twee het talud af en reden over het fietspad langs de A59 verder richting Engelen. Bij het spoorviaduct sprongen de twee mannen uit de auto en renden de A59 over. Ter hoogte van de spoorweg op Treurenburg konden de twee door andere surveillance-eenheden worden ingerekend. De twee mannen, een 17-jarige Heusdenaar en een 26-jarige man uit Drunen, werden ingesloten. De auto bleek op 2 april in Den Bosch gestolen te zijn.

INBRAAK IN BEDRIJF

In een autobedrijf aan de Balkweg is in zaterdagnacht ingebroken. Men kwam binnen door een gat in het plat dak te zagen, waardoor er een grote ravage ontstond. Er werd een kluiskast opengebroken en doorzocht. Omdat het alarm afging, namen de inbrekers de benen. Het is nog niet bekend of er iets wordt vermist.

MAN GESTOKEN

In de Karrenstraat deed zich in de nacht van zaterdag op zondag een steekpartij voor. Een verdachte is ter plaatse aangehouden. Het slachtoffer, een 22-jarige man uit Drunen, werd ernstig gewond (steekwond in de buik) per taxi overgebracht naar het Groot Ziekengasthuis. De verdachte, een 18-jarige man uit Rotterdam, werd ingesloten, een tweede verdachte is voortvluchtig. Ook hield de politie een 20-jarige man uit Vught aan, die geslagen zou hebben tijdens de voorafgaande ruzie in een discotheek in dezelfde straat.

BRIEVENBUSSEN VERNIELD, POST WEG

Zondagochtend vroeg is een brievenbus aan de Larenweg vernield, de post die er in zat werd gedeeltelijk naast de bus en gedeeltelijk in het water bij Lugteren aangetroffen. Ook brievenbussen aan de Zilverspar en de Lugteren werden opengebroken. Brieven en poststukken werd in het water en op straat aangetroffen. De PTT kwam ter plaatse om de post op te vissen en te verzamelen. De drie brievenbussen werden vrijdag 2 april voor het laatst geleegd.

DIEFSTAL AUTO

Vanaf de Handelskade is zaterdagavond een rode VW Passat met het kenteken JG-NZ-63 ontvreemd. Aan de Hekellaan is zaterdagavond een zwarte Mercedes-Benz E200 met het kenteken GX-FT-51 gestolen. Aan het Sint Janskerkhof is die avond een grijze Opel Kadett met kenteken YP-02-FH weggenomen. Bij de Oosterplas is zondagochtend vroeg een gestolen VW Golf uitgebrand.

LAMPEN UIT KAS GESTOLEN

Zaterdagavond of -nacht zijn uit een kas aan de Mommersteeg in Haarsteeg een 30-tal assimilatielampen gestolen. Ze kosten 400 gulden per stuk.

INBRAAK BEDRIJF

Uit een levensmiddelenwinkel aan de Hennequinstraat is in de nacht van vrijdag op zaterdag een hoeveelheid levensmiddelen gestolen. Men kwam binnen door een deur uit zijn hengels te lichten. Uit de kantoorruimte van een huis aan de Prins Hendrikstraat te Drunen is zaterdagavond of -nacht een laptoppc en een CD-Romspeler weggenomen

ZAKKENROLLERIJ

Van een vrouw is zaterdagmiddag op de Markt de portemonnee gerold. In de portemonnee zat onder meer een geldbedrag van 3900 gulden.