Xerox introduceert snelle copier

Datum nieuwsfeit: 05-04-1999

Xerox 5885 Departmental Copier:

Xerox introduceert snelle copier met geavanceerde afwerkmogelijkheden

Amstelveen, 25 maart 1999
Xerox introduceert de Xerox 5885 Departmental Copier, een snelle copier voor huisdrukkerijen, afdelingen en copyshops, met een volume van 30.000 tot 150.000 afdrukken per maand. Met de Xerox 5885 wordt een groot aantal aantrekkelijke functies uit Xerox' snelste machines met snelheden boven 100 kopieën per minuut (cpm) geïntroduceerd in het segment 80 tot 90 cpm, een van de snelstgroeiende segmenten in de copiermarkt. Een in opdracht van Xerox uitgevoerd onderzoek toonde aan dat dit segment in 1998 met 30% groeide.

De nieuwe zwart/wit copier van Xerox kopieert zowel enkel- als dubbelzijdig tot 85 pagina's A4 of 66 pagina's A3 per minuut. De Xerox
5885 kan worden uitgerust met verschillende afwerkeenheden: de ASF-100 voor online productie van A5- en A4-brochures en de Document Binder
120 voor het binden van boeken op A4-formaat. Het toevoegen van omslagen, tussenvellen en zelfs tabbladen behoort tot de standaardmogelijkheden van de Xerox 5885, die tevens beschikt over een finisher die sets tot 100 vel A4 of 50 vel A3 proportioneel geniet afwerkt. Deze nieuwe departmental copier heeft drie papierladen met een totale capaciteit van 3.500 vel en verwerkt materiaal van B5 tot en met A3. De drie laden kunnen in één opdracht worden ingezet voor optimale flexibiliteit.

Met de Xerox 5885 bewijst Xerox niet alleen toonaangevend te zijn op het gebied van digitale netwerksystemen, maar ook op de markt van hoogwaardige, snelle light-lens copiers de nieuwste technologie te bieden.

SiXth Sense Service
De Xerox 5885 is standaard uitgerust met Sixth Sense technologie: hierdoor zijn Xerox Customer Engineers in staat problemen op afstand te beoordelen, zodat servicebezoeken snel en effectief kunnen worden uitgevoerd.

Prijs en beschikbaarheid
De Xerox 5885 Departmental Copier is vanaf 1 april beschikbaar tegen een adviesverkoopprijs van f 87.500,-.
De Xerox 5885 wordt geleverd met de Xerox Klanten Tevredenheidsgarantie. Dit betekent dat een ontevreden gebruiker, mits een onderhoudscontract is afgesloten, binnen 3 jaar na aanschaf het apparaat kan omruilen tegen een gelijkwaardig Xerox product.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam.