QAD bundelt krachten met IBM voor E-business-oplossingen

Datum nieuwsfeit: 05-04-1999

Persbericht

QAD bundelt krachten met IBM voor E-business-oplossingen Bestaande infrastructuur van afnemers aangepast voor Internet

Nieuwegein, 5 augustus 1999 QAD, Inc., leverancier van enterprise- en supply chain-applicaties, heeft besloten de samenwerking met IBM wereldwijd uit te breiden ten behoeve van E-business-toepassingen. Door de uitbouw van de eerder gestarte 'PowerSystem'-campagne kunnen QAD en IBM bedrijven en hun commerciële partners helpen met de migratie naar e-business. Met PowerSystem bieden IBM en QAD een omvattende en geïntegreerde bedrijfsoplossing voor Windows NT. Elke PowerSystem-oplossing bestaat uit een volledig pakket business-software, Netfinity-servers, een database, middleware en beheertools.

Als verlengstuk van QAD's huidige e-business-strategie worden MFG/PRO, de ERP-applicatie van QAD, gebundeld met IBM's Netfinity-hardware. Tevens wordt de applicatie geschikt gemaakt voor IBM Net.Commerce-software voor business-to-business en business-to-consumertransacties. Door het toepassen van QAD's Web-enabled ERP-software kunnen ondernemingen hun huidige IT-infrastructuur als basis gebruiken voor het realiseren van zakelijk verkeer op het Internet. Dit maakt zakendoen voor bestaande en potentiële klanten ook eenvoudiger. De overeenkomst betekent een substantiële uitbreiding van het QAD & IBM PowerSystem-initiatief om complete en voorgeconfigureerde enterprise-oplossingen aan te bieden.

Verder zal IBM's WebSphere Web-applicatie serversoftware worden opgenomen in QAD's Web-applicatie voor de ontwikkeling van deze applicatie in HTML, Java, Enterprise Java Beans en XML. De applicatie zal de XML-technologie en interface-standaarden van de Open Applications Group gebruiken om daaraan externe enterprise-software of andere back-office-systemen te koppelen.

QAD's nieuwe Web-applicatie voor de 'extended enterprise' wordt van de grond af opgebouwd voor business-to-business samenwerking. De functionaliteit zal het complete aankoopproces van de afnemer ondersteunen, waaronder ordermanagement met meerdere bestelmogelijkheden. De relationship management-applicatie zal één-op-één klantencontact mogelijk maken en deze afhandelen als onderdeel van de many-to-many contacten binnen de extended supply-chain.

QAD QAD, opgericht in 1979, is een vooraanstaand leverancier van ERP-software en extended Supply Chain-oplossingen voor multinationale bedrijven, met speciale aandacht voor het middelgrote bedrijf. Het QAD Applications-softwarepakket MFG/PRO is leverbaar in 26 talen, ondersteunt meerdere valuta en versnelt de bedrijfsprocessen bij meer dan 4.000 bedrijven in meer dan 80 landen. De QAD Applications software is ideaal voor decentraal gebruik en specifiek ontwikkeld voor wereldwijd opererende fabrikanten in de volgende doelsectoren: auto-industrie, consumentengoederen, elektronica, levensmiddelen en dranken, industriële en medische apparatuur. De omzet van QAD over het fiscale jaar dat eindigde op 31 januari 1999, bedroeg USD 193 miljoen. Meer informatie over QAD is te vinden op de QAD-website: www.qad.com of op de Nederlandstalige website: www.qad.nl.

Vanuit Nieuwegein richt QAD Netherlands BV zich op de Benelux-markt, waar ruim 200 bedrijven gebruikmaken van producten en diensten van QAD..

QAD is een handelsmerk; QAD Applications en MFG/PRO® zijn geregistreerde handelsmerken van QAD, Inc. Alle overige hier genoemde merk- of bedrijfsnamen kunnen een handelsmerk zijn van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie:

QAD Lammers van Toorenburg PR Hans van Houwelingen Ward van Beek / Klaas Doornbos tel. 030-602 4221 tel. 030-656 5070 fax 030-603 8037 fax 030-656 5473 e-mail: (info@qad.nl) e-mail: (ward@lvtpr.nl) / (klaas@lvtpr.nl)