Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 05-04-1999

Maandag 5 April

ACTIVISTEN BIJ VLIEGBASIS AANGEHOUDEN

Zondagmiddag zijn twee mensen bij de vliegbasis Volkel aangehouden omdat zij een gat onder het hekwerk aan het graven waren. Het gaat om een 25-jarige Utrechtse vrouw en een man die weigerde zijn personalia op te geven. Na verhoor zijn beide weer in vrijheid gesteld. Een schop en een stok zijn in beslag genomen. Zaterdagmiddag zijn wegens vernieling drie activisten nabij de vliegbasis Volkel aangehouden. Het gaat om een 25-jarige vrouw uit Utrecht, een 21-jarige vrouw uit Gemert en een 18-jarige plaatsgenoot. Men had het hekwerk ter hoogte van de Houtvennen vernield. Na verhoor is men dezelfde middag heengezonden.

INBRAAK BOOT

In een boot, die op het terrein van een bedrijf aan de Prior van Milstraat in Uden stond, is zaterdagnamiddag ingebroken. Er werd een navigator en een mobilifoon weggenomen.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND

Zondagavond is op een zandpad bij de Jekschot in Zijtaart een op 2 april in Oudheusden gestolen Mercedes geheel uitgebrand.