Politiebericht Groningen

Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Divers 04/06/99

Persberichten districten Noord, Midden, Oost en West/ Dinsdag 6 april 1999

Nieuweschans - Auto in sloot; bestuurder onder invloed Door nog onbekende oorzaak raakte een 30-jarige man uit de gemeente Reiderland vannacht met zijn auto in de sloot aan de Oudezijl in Nieuweschans. Surveillerende politiemensen zagen de man met natte kleding op de weg lopen. Hij bleek met de auto in de berm terecht te zijn gekomen en na een paal omver te hebben gereden in de sloot te zijn beland. De man bleek onder invloed van alcohol. Bij de ademanalyse werd 1.7 promille gemeten. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor is hij met een dagvaarding heengezonden.

Mussel - Motorrijder gewond bij ongeval
Bij een verkeersongeval op de Musselweg in Mussel is gistermorgen een 21-jarige motorrijder uit de gemeente Stadskanaal gewond geraakt. De man reed achter een auto waarvan de bestuurder snelheid minderde om een links van de weg gelegen inrit in te rijden. Bij het afremmen kwam de motorrijder te vallen. Hij is met lichte (onbekend welke) verwondingen overgebracht naar het Refaja Ziekenhuis in Stadskanaal.

Winschoten Snelkraak
Zondagavond vond bij een tankstation aan de Blijhamsterweg in Winschoten een snelkraak plaats. De daders zijn vermoedelijk met een auto tegen de deuren van de tankshop gereden waardoor ze binnen konden komen. Uit de winkel werd een nog onbekende hoeveelheid shag en andere rookwaren gestolen.

Onstwedde Bestuurder onder invloed
Op de Barkhoornweg in Onstwedde heeft de politie gistermiddag een 44-jarige man uit de gemeente Vlagtwedde aangehouden. De man reed in een personenauto en bleek bij controle door de politie onder invloed van alcohol te verkeren. De man werd overgebracht naar het politiebureau. Daar weigerde hij mee te werken aan de ademanalyse. Het rijbewijs van de verdachte is ingevorderd. Na verhoor is hij met een dagvaarding en een rijverbod van 12 uur heengezonden.

Sappemeer Automobilist rijdt te hard
Een 30-jarige automobilist uit het Duitse Zeven is gisteravond door de politie aangehouden op de autosnelweg A-7 bij Sappemeer. De man reed met een snelheid van 173 km per uur in de richting van Nieuweschans terwijl 120 is toegestaan. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Wagenborgen Schoorsteenbrand beschadigt twee woningen Een schoorsteenbrand in een woning aan de Kerkstraat in Wagenborgen heeft gisteravond forse schade veroorzaakt aan twee woningen. De bewoner van één van de (twee-onder-één-kap) woningen werd door een passerende automobilist gewaarschuwd omtrent de brand in de schoorsteen. Die brand werd korte tijd later uitslaand waardoor ook de aangrenzende woning vlam vatte. De brandweer bluste de brand. Niemand liep bij de brand letsel op. De huisdieren uit beide woningen (niet bekend welke) konden worden gered.

Ulrum Auto in sloot
Aan de Leensterweg in Ulrum raakte gisteravond een bestelauto van een koeriersdienst uit Groningen in de sloot. De bestuurder van de wagen, een 28-jarige man uit de gemeente De Marne, kwam door nog onbekende oorzaak met de auto in de berm waarna hij de macht over het stuur verloor en aan de andere kant van de weg in de sloot terechtkwam. De chauffeur liep geen letsel op. Hij verliet echter de plaats van het ongeval zonder daarvan melding te maken. Daarvoor is tegen hem proces-verbaal opgemaakt. Een bergingsbedrijf heeft de auto uit de sloot getakeld.

Nadere informatie via bureau Voorlichting, 050 599 5010