Attachmate brengt EXTRA! Personal Client versie 6.5

Datum nieuwsfeit: 06-04-1999
Attachmate Benelux

Attachmate: The Advantage of Information(TM)

Attachmate brengt EXTRA! Personal Client versie 6.5 op de markt

Amsterdam/Brussel, 6 april 1999 U2013 Attachmate, leverancier van e-business- en host access-managementoplossingen, heeft versie 6.5 van Attachmate EXTRA! Personal Client op de markt gebracht. Deze toonaangevende oplossing voor desktop-host access is volledig Jaar 2000 compliant, ondersteunt de euro en beschikt over nieuwe productiviteits- en connectiviteitsfeatures.

Met EXTRA! Personal Client kunnen bedrijven hun administratieve kosten verlagen en migreren van desktop clients naar thin clients.

Millennium

Nu ook de desktop onderwerp van onderzoek is waar het gaat om millenniumbestendigheid, nemen de bestedingen om millenniumproblemen bij desktops op te lossen, toe. Bedrijven zoeken naar oplossingen die stabiel, gebruikersvriendelijk en makkelijk te implementeren zijn. Met Attachmate EXTRA! Personal Client 6.5 wordt zo'n oplossing geboden. Bedrijven kunnen zich na implementatie ervan richten op andere millenniumvraagstukken.

Management Console

De Management Console bij EXTRA! Personal Client voorziet in een eenvoudige bedrijfsbrede implementatie van versie 6.5. Vanaf één centrale locatie kunnen alle desktops uitgerust worden met versie 6.5. Dat geldt zowel voor desktops die voorzien zijn van eerdere versies van EXTRA! Personal Client, als voor desktops met producten van andere leveranciers. Daarnaast biedt de Management Console de mogelijkheid om desktop clients en gateways te installeren, te configureren, te distribueren, op te waarderen en te beheren.

Productiviteit en geautomatiseerde features

Attachmate EXTRA! Personal Client 6.5 komt tegemoet aan de wensen van gebruikers die client/server-technologie toepassen en evalueren, om zo hun total cost of ownership te verlagen. Versie 6.5 biedt ondersteuning voor Microsoft Windows Terminal Server- en Citrix Winframe-platformen. Gebruikers beschikken zo over de flexibiliteit om hun host connectivity te realiseren met behulp van deze servers, waarbij alleen de opgevraagde schermen gedownload hoeven te worden. Dat beperkt de vraag naar kostbare netwerkbandbreedte.

Versie 6.5 bevat tevens uitbreidingen die het gebruik vergemakkelijken, waaronder meer printmogelijkheden en ondersteuning voor connectiviteit met legacy-systemen.

Het product is gericht op mainframe-, AS/400-, UNIX- en VMS-omgevingen en maakt het gebruikers makkelijk om informatie vanuit host te benaderen en te verwerken.

Overige nieuwe features zijn:

* Uitgebreidere HLLAP-ondersteuning voor snellere response-tijd van applicaties.

* Maximale mogelijkheden voor het op maat maken van de display, waaronder screen-sizing en kleurselectie.

* Direct IP biedt AS/400-gebruikers de mogelijkheid van ondersteuning van File Transfer, Shared Folders en Remote Command via een IP-netwerk naar een AS/400. TN5250E ondersteunt het benoemen van werkstation-devices en direct printen voor AS/400-gebruikers.

* Ondersteuning van de nieuwe Attachmate PCI SDLC Adapter met snelheden tot 56Kb.

* Uitgebreide connectiviteitsopties voor internationale klanten.
* Uitgebriede SCO/ANSI-ondersteuning voor internationale klanten.
* Verbeterde coaxconnectiviteit.

* Verbeterde ondersteuning van coaxconnectiviteit, waaronder Coax CUT en een nieuwe Coax driver voor Windows 95/98.

e-vantage

Attachmate EXTRA! Personal Client 6.5 biedt tal van mogelijkheden voor host access met conventionele desktops bij gecentraliseerd beheer. Nu bedrijven meer en meer Web-to-host-toegang bieden aan eigen medewerkers, partners en klanten, kunnen zij met Attachmate e-Vantage die overstap maken zonder dat dit gevolgen heeft voor de interne gebruikers. e-Vantage is een server-based oplossing die connectiviteit via een browser mogelijk maakt en daarbij zowel Java Viewers als ActiveX ondersteunt. De viewers worden vanaf een centrale server aangeboden aan remote- en thin client-gebruikers. e-Vantage omvat tevens de EXTRA!-desktopconnectiviteitsoplossingen en maakt zo een makkelijke migratie mogelijk van traditioneel host access- naar Web-to-host-gebruik.

Attachmate Corporation

Attachmate is leverancier van e-business- en host access-managementoplossingen. Attachmate is over de gehele wereld actief en heeft meer dan 10 miljoen gebruikers. Het hoofdkantoor bevindt zich in Bellevue, Washington (V.S.) en het bedrijf heeft 80 kantoren in 30 landen. Attachmate biedt een breed scala van host access-managementproducten, Web-to-host-technologie, consultancydiensten en beschikt wereldwijd over strategische partners. Meer informatie over Attachmates producten en consultancydiensten is te vinden op: www.attachmate.com.

Voor meer persinformatie:

Attachmate Benelux

Inge Van Eycken, Marketing Manager Benelux

Telefoon: 02/481 07 50 (B)

Telefoon: 020 696 60 31(NL)

E-mail: (marketb@attachmate.com)

(marketnl@attachmate.com)

Lammers van Toorenburg PR

Charly Lammers van Toorenburg

Telefoon: + 31 (0)30 656 50 70

E-mail: (charly@lvtpr.nl)

Attachmate Sales Nederland Postbus 23295 1100 DT Amsterdam ZO tel.: 020/696 60 31 fax: 020/696 07 29 e-mail: (marketnl@attachmate.com)

©1999 Attachmate Corporation. All Rights Reserved.